MALALTS DE NEU

Publicat: 11 October, 2011 11:54AM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Al fil d'aquest totxo-reflexió que no us he penjat al fòrum per respecte risasrisasrisasrisas

Que us sembla el que comento a l'article? Afegirieu alguna cosa? Directament em matarieu? Sóc un ... bé, els improperis millor ens els guardem!! risasrisasrisas






Editat 2 vegades. Última edició el 11/10/2011 04:24PM per David_rD.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 October, 2011 04:37PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
em sembla de puta mare pulgar arribapulgar arriba , però perque has posat una foto de Masella plena de gent home ? risasrisas

només dir ke la gent vol esquiar a la purissima perque hi ha el mono d´esqui , en cambi a finals de temporada la gent ja "pensa" en la platja , la gent es guia en massa , son com robots , no pensen , actuen ....

crec ke s´hauria de posar el preu del ff en funció del nombre de pistes obertes ...

salut !



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 October, 2011 04:46PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Cita
Javi_Tron
em sembla de puta mare pulgar arribapulgar arriba , però perque has posat una foto de Masella plena de gent home ? risasrisas

Les fotos són totes de les notes de premsa rebudes de les estacions la passada Puríssima, les dues de Masella i les de Vallnord i Grandvalira. He agafat aquestes per que són les que vaig rebre de les estacions.

Cita
Javi_Tron
només dir ke la gent vol esquiar a la purissima perque hi ha el mono d´esqui , en cambi a finals de temporada la gent ja "pensa" en la platja , la gent es guia en massa , son com robots , no pensen , actuen ....

crec ke s´hauria de posar el preu del ff en funció del nombre de pistes obertes ...

salut !

El forfet en funció de les pistes obertes és impossible, això ja ens ho podem anar treient del cap, per una senzilla raó, les despeses són força similars i el rendiment molt menor donat que amb poca neu la gent esquia menys, és un fet comprovat pulgar arribapulgar arriba

Si el pessimisme ocupa les capçaleres del temps a la TV la gent esquia menys LlorónLlorónLlorón

I pensa que redueixes en certes coses, però n'hi han d'altres que tinguis obert el 10 o el 80% et costen el mateix, apart si tens obert un 20 o un 30% de les pistes és quasi del cert amb un 80/90% de neu artificial, una neu que és més cara que la caiguda del cel guiño




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 October, 2011 05:03PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Jo la veritat és que esquio tant com puc des de novembre a abril o maig.
Entenc que la gent té unes ganes brutals de neu al desembre i que les estacions, si la gent hi va, obren. I mentre la gent hi vagi anant i pagant el forfait, encara que sigui per cuatre pistes, continuaran obrint i em sembla lícit. Suposo que les estacions han sabut moure's i exaltar aquesta necessitat de neu (potser fins i tot crear-la en alguns usuaris) en una bona maniobra de marketing, però això no és recriminable, és un triomf per elles i em sembla perfecte.
Si ens atabala la poca neu o la gent que hi ha pel pont ningú ens obliga a pujar a esquiar. Jo hi ha hagut algun any que per la purissima no he pujat a esquiar (o he anat més lluny o he anat a peu) per no trobar la gran marabunta de gent, ara... m'ha costat molt!

El que no entenc és que la gent deixi d'anar a esquiar a l'abril o fins i tot al març... Quan hi ha neu a dojo, a vegades molta més que a desembre o gener, i depenent de l'any als matins la qualitat també es tremenda.
Son uns dies que acostuma a fer sol, pots anar amb poca roba perquè no fa fred... Però la gent ja se n'ha cansat. Potser les estacions haurien d'intentar crear més espectitvies per tancar la temporada.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 October, 2011 08:25PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,482
La culpa es de l´Església.

I de l´Estat Centralista.

Què es pensaven que passaria posant la Immaculada i el dia de la Constitució ben juntets?

On van a parar home!

risasrisasrisasrisas


I les estacions ben contentes, a principi de desembre que la gent acaba de cobrar, patapam.

A nadal que hi ha la paga, etc, etc, patapam!

Jo a la gent no l´entenc.

risasrisasrisasrisas

Només una vegada he fet de "turista agonies" i a les dues hores vaig marxar (quan va començar a haver-hi gent clar... risas ).

La veritat és que admiro a la gent que puja quan pot, ponts, nadal i findes. Juro que us admiro.

I ara em tocarà fer-ho una mica (poc, que de dilluns a divendres paradise), però no sé si podré aguantar-ho aquest poc.



Neu pols, tot obert.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 October, 2011 09:27PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 9,467
No esquio mai per plaer amb caps de setmana i festius.
Però puc entendre que tota la gent vulgui esquiar per la puríssima, la gent normalment porta més de 6 mesos sense esquiar, té material nou per estrenar, té ganes de retrobar-se amb amics i gent que fa molt de temps que no veu.
A la tardo, normalment no hi ha gaires activitats que realitzar al medi natural, i evidentment de platja tampoc en tenim.

En canvi quant arribem a Setmana Santa ja portem uns mesets esquiant, i per molt que ens pessi la neu dins de pistes no te la mateixa calitat que mesos avans ( sempre tenim excepcions ).
comence a fer caloreta i ens passa el mateix que a l´hivern, tenim mono de btt, d´esports d´aventura, de platjeta.
I en el meu cas hem be molt de gust fer esquí de muntanya i anar a llocs on a l´hivern no meu plantejaria i que a la primavera disfruto com un nen petit quan la neu comença a transformar en cremeta.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 October, 2011 10:41PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,942
Jo esquio a la Purissima, fiestas de guardar y l'ultim dia de temporada................

total!!!! em costa el mateix jjajajaja pulgar arriba



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 13 October, 2011 07:31AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,890
Molt bo l'article .

Per mi la gent del negoci s'en aprofita de les ganes d'esquiar que tenim tots i de que a primers de desembre hi ha uns quants dies de festa junts i amb la promoció que s'en fa encara tenim mes ganes , ... que som un ansies tots plegats.
El curiós es que ningú d'aquests que perden el cul per anar a esquiar per la Puríssima es planteja que per menys diners pot anar a esquiar amb menys gent els caps de setmana entre la Puríssima i Nadal o els caps de setmana de després de Reis.
Un altre tema a tenir en compte es la condició física/tècnica que tenim per la Puríssima , es un tant arriscat esquiar molts dies i moltes hores seguits a principi de temporada.
Quan no treia el forfet de temporada no anava a esquiar ni per la Puríssima ni per Nadal , per Reis si , ara si que hi vaig però amb el l'idea de d'esquiar una estona i quan les pistes s'omplin marxar cap a casa i a final de temporada esquiar mentre el cos i la neu aguantin.

Un comentari apart : A les fotos del article el que surten en primera fila fent cua al TGV som la meva companya i jo.



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 13 October, 2011 01:01PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,482
Per mi això és clau i demolidor alhora:

"en el cas de la Puríssima que representa el 5% de dies de la temporada però concentra entre un 15 i un 20% de la facturació total de la temporada d'hivern "

Ja sabem que la major part de la gent fa festa quan pot i no quan vol. Per tant, normal que pugi més en moments concrets.

Però, que les xifres siguin aquestes i cobrin tanta rellevança, vol dir que en realitat la base d´esquiadors és relativament petita i que el nostre esport, activitat, en realitat a la major part de gent se li´n fot.

A més, tot i els anys de bonança econòmica el poder adquisitiu ha anat minvant. I ja no diem aquests darrers anys, amb tot plegat.

Per tant, ara com abans, l´esquí i els esports de neu (snow, fons, telemark, etc) són molt minoritaris i de poca rellevància.

Això sí, Jocs Olímpics Barcelona 2022 eh! risas

Cagondeu... No n´aprendrem mai ostia risas



Neu pols, tot obert.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 13 October, 2011 02:13PM
Per setmana santa la realitat es que la gent tira més a pensar en anar a la platja i les propies teles se'n farten d'ensenyar les platges de Benidorm o Murcia... i el cert es que al Març o a l'Abril de neu hi ha molta... normalment i l'any passat no va ser una excepció a finals de Març quan més...

Tema forfait reduit de preu, algunes estacions franceses ho fan... FRomeu ens va cobrar un dia 5 euros pq les pistes no estaven obertes (per climatologia)... Pels que som... la majoria d'estacions podrien seguir "sota mínims" entre setmana i tot el mes d'abril... i quan dic sota mínims... es... minims remontadors... maxim número de pistes obertes... o com fa masella... enlloc d'obrir a les 9.... obrir a les 8 fins a migdia q a finals d'abril es quan es pot esquiar bé...

En fi... algún dia algú farà servir el sentit comú... i s'estalviaran diners uns... i diners tots els altres...

pero fins que no arribi aquest dia... a Puigmal... i a Eyne... les vaques... serán sempre prioritaries.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 14 October, 2011 09:51AM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 6,259
Cita
Cristina2
Jo esquio a la Purissima, fiestas de guardar y l'ultim dia de temporada................

total!!!! em costa el mateix jjajajaja pulgar arriba

A més, si esquíes l'últim día de la temporada, pots aconseguir un "avatar" ben guapo. Oi, Cris !!! DiablilloDiablillosmiling smiley

Salutacions





OSCAR L.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 14 October, 2011 04:48PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 766
No tinc forfait de tempo, o sigui que pels ponts aprofito per anar a estacions que estan una mica lluny i no puc anar un cap de setmana qualsevol.

Per la meva part he patit dos ponts de la Purisima força dolents. El del 2010 a Piau / St.Lary i el del 2007 a Baqueira.

Realment les condicions de neu eren molt dolentes. Tot i aixó, quan trucaves a l'hotel, a l'estació o a l'foficina de turisme senties frases del tipus "Estamos esperando otra nevada para acabar de preparar las pistas", "Seguro que abriremos en breve", "En estas fechas siempre tenemos todo abierto", etc...

La gent te moltes ganes de neu per aquestes dates. Les estacions i els hotels ho saben i se'n aprofiten. De vegades massa. Que hi farem, només volen guanyar diners. Personalment crec que de vegades aquesta ambició per guanyar calers a tota costa, sense cap tipus de moral, fa una mica de vergonya.

Es una mica trist veure gent (amb el forfait de 3 o 4 dies pagat) donant voltes per St.Lary, sense saber que fer perquè l'estació está tancada. En aquest concret podien obrir algunes pistes; tota l'estació no, però potser algunes pistes per debutants si. Perquè no demanis que et torni els calers, tu paga i calla.

Davant la falta de neu, se n'ha de tenir molt seny per fer un viatge en aquestes dates d'inici de temporada.
I de vegades les ganes superen el sentit comú.....
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 18 October, 2011 10:16AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,942
Cita
moshkis
Cita
Cristina2
Jo esquio a la Purissima, fiestas de guardar y l'ultim dia de temporada................

total!!!! em costa el mateix jjajajaja pulgar arriba

A més, si esquíes l'últim día de la temporada, pots aconseguir un "avatar" ben guapo. Oi, Cris !!! DiablilloDiablillosmiling smiley

Salutacions

po zi................

tot i que...........ja té dos anys; a veure si el fem diferent risasrisas



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 October, 2011 12:21PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
I aquest any, que cau en aquaducte, què farà la gent?

Tota la setmana festa?
1 pont i 1 dia suelto?
treballar no+ un dia?

Passar els dies a festius consecutius?

Jo, la veritat no sé pas què fer ni com m'ho faré...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 October, 2011 08:06PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,942
Cita
Inde7
I aquest any, que cau en aquaducte, què farà la gent?

Tota la setmana festa?
1 pont i 1 dia suelto?
treballar no+ un dia?

Passar els dies a festius consecutius?

Jo, la veritat no sé pas què fer ni com m'ho faré...

baixaré a Barna sols un dia, la resta..............ja sabeu on buscar-me risasrisas



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 30 October, 2011 01:34AM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 1,955
Cita
amancho
No tinc forfait de tempo, o sigui que pels ponts aprofito per anar a estacions que estan una mica lluny i no puc anar un cap de setmana qualsevol.

Per la meva part he patit dos ponts de la Purisima força dolents. El del 2010 a Piau / St.Lary i el del 2007 a Baqueira.

Realment les condicions de neu eren molt dolentes. Tot i aixó, quan trucaves a l'hotel, a l'estació o a l'foficina de turisme senties frases del tipus "Estamos esperando otra nevada para acabar de preparar las pistas", "Seguro que abriremos en breve", "En estas fechas siempre tenemos todo abierto", etc...

La gent te moltes ganes de neu per aquestes dates. Les estacions i els hotels ho saben i se'n aprofiten. De vegades massa. Que hi farem, només volen guanyar diners. Personalment crec que de vegades aquesta ambició per guanyar calers a tota costa, sense cap tipus de moral, fa una mica de vergonya.

Es una mica trist veure gent (amb el forfait de 3 o 4 dies pagat) donant voltes per St.Lary, sense saber que fer perquè l'estació está tancada. En aquest concret podien obrir algunes pistes; tota l'estació no, però potser algunes pistes per debutants si. Perquè no demanis que et torni els calers, tu paga i calla.

Davant la falta de neu, se n'ha de tenir molt seny per fer un viatge en aquestes dates d'inici de temporada.
I de vegades les ganes superen el sentit comú.....

Ei amancho!...t'animes a fer una escapada alpina?
Jo marxo amb un colega tota la setmana i ens en falta 1, ja que és un bon número per a tot. També podem ser 4, però millor 3.
Anem amb cotxe.
El destí no te'l puc dir ja que decidirem al final segons on estigui el paquet....com és habitual.
Estic totalment d'acord que no val la pena fer kilòmetres si no es per disfrutar.
El plan es el següent:

Si tenim paquet al Tirol....serà el 1r destí.
Una altra opció tal com sembla que entren les nevades ara mateix, es Monterosa-Alagna...que podria tenir un bon tou.
França i Suïssa ho tenim en darrera posició per diveros motius que és llarg d'explicarDiablillo
I només ens quedarem por aquí al pirineu de Lleida si resulta que allí pinten bastos i aquí cau algo espectacular.

Ah.... i la idea es fer sortides de pista a la mínima que es pugui...je je

Tu mateixpulgar arriba

Adéusmiling smiley
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 November, 2011 06:48AM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 645
Doncs jo David_rd sento discrepar una miqueta.......

A mi em sembla perfecte els ponts de la puríssima i l'amuntegada de gent que es forma, així aporten calés a les estacions perquè segueixin vives i així les podem aprofitar nosaltres la resta de dies, jeje.

No, la veritat, que si analitzem les coses des de l'òptica fanàtics de la neu és molt normal que no entenem a la resta de gent, però clar, a mi em sembla que la "resta" de gent tampoc ens enten a nosaltres risasrisasrisasrisasrisas

Però el tema és més senzill que tot això i és bàsicament en "alternatives". ¿Què pots fer per un pont de desembre? Poques hores de llum, fred, encara més fred a la resta d'europa...Doncs o bé et quedes a casa, o bé marxes uns dies a la neu.
En canvi setmana santa hi ha moltes més alternatives i segueixo pensant que la quantitat d'hores de llum+temperatura ambient és el factor clau.

A més, a mi m'agrada la Puríssima, no has de demanar favors a la feina ja que és més senzill tenir vacances, preus econòmics i és una bona forma d'inicar la tempo i agafar forma. Quasi sempre he tingut puríssimes espectaculars, algunes bones i d'altres encara millors. Si esperes a última hora i escolleixes destí en funció d'on nevi és més fàcil, i si no hi ha neu, doncs esperar a que vingui. Encara recordo la de fa 2 temporades a l'Espace Killy amb mon germà, un paquet d'escàndol, tot obert i tot per nosaltres solets (bé, també perquè vam allargar la puri un parell de dies més del normal, jeje).

I aquest any, si les condicions són bones doncs intentaré aprofitar-ho i fer algun viatget....
Que aquesta temporada tinc ganes de tornar a donar una mica de guerra



_______________________________________________________________________________________
El bloc dels "bojos" de Manresa
[berniboom.blogspot.com]
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.