MALALTS DE NEU

Publicat: 30 November, 2010 04:04PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Cita
The Cowboy
Quèèèèè?????????

David, que en determinats moments, entrenaments, etc, sigui en aquests horaris és una cosa. Abans d´una cursa per ex. Em consta que tu els segueixes quan pots.

Que l´esquí de base quedi apartat com es diu n´és una ben diferent.

I que jo sàpiga els equips nacionals i de Copa d´Europa i WC tenen pistes habilitades i tancades ens seus "Centres de Tecnificació" als seus llocs d´origen. També se´ls habilita trams de pista per entrenaments.

S´ha de buscar la convivència. Jo penso que us equivoqueu en alguns comentaris.

No nomes els segueixo a les competicions ... també he vist algún entrenament i t'asseguro que veure correr a la Vonn o la Riesch a les 7 del matí abans d'obrir pistes no és una cosa extranya, unes per necesitats pel que fa a l'estat de la neu i d'altres com el Carreras o el Salarich ho fan per que van a entrenar abans que obrin les pistes, de vegades compartint alguna pista amb un tal Janka abans de que obrin l'estació, de fet com en va dir el seu entrenador "tenen la clau" dels remontadors risasrisasrisas




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 30 November, 2010 04:12PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
I per cert, aixó no t'ho dic perque pensi que no se'ls ha de deixar entrenar en altres hores, t'ho dic perque no és una cosa extranya o tercermundista o una patinada com dius al teu missatge, és el més normal del món guiño




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
The Cowboy
Publicat: 30 November, 2010 04:26PM
Per rematar el que assenyala la Cris, tothom té un lloc a pistes. I jo també em considero client i turista, per més que hi hagi treballat molts anys. I en aquests anys, he vist com molt sovint moltíssima gent sobrevalora les seves possibilitats i va per pistes que no li corresponen. No només on he currat, sinó a on he anat a esquiar per plaer. Baqueira, Peyragudes, Luchon, Portainé, La Molina, Masella, etc

Les pistes vermelles són per esquiadors experts i de nivell, però s´inunden literalment de gent que no té la capacitat tècnica suficient. Hi ha la tendència a inculpar a les estacions o als clubs. Al públic general li costa adonar-se. Això és un fet, de la mateixa manera que també és un fet que els clubs van massa ràpid per pistes verdes o d´accès. I amb aquests fets ens hem d´adequar i fer alguna cosa. Jo segueixo reivindicant una figura de control a pistes. No es tracta de caçar a la gent. Es tracta d´ajudar, a indicar, a educar, explicar què, com, etc , a donar el toke, i si cal sancionar.

També és cert que els caps de setmana les estacions es saturen. On jo he treballat normalment, hi ha menys de la meitat de públic que a La Molina. I la quantitat de terreny no és la meitat. És una mica menys. Això fa que, treballant amb el club, jo em pugui permetre el luxe d´ensenyar a fer schuss en una verda o una blava, perquè tinc moltes estones pista buida. Perquè ensenyar a fer schuss per començar ho has de fer en un terreny lleugerament fàcil. I anar pujant la dificultat. I és un treball que tard o d´hora has de fer.

I és més, per més nivellaco que tinguis, en un moment donat has de saber aixecar el peu. La Cris us pot confirmar que no sóc amic d´anar ràpid si hi ha gent. Estic mal acostumat. No m´agrada tenir a ningú pel davant o al costat, sobretot si no el conec.Si és colega, depèn. El factor pista també influeix, si coneixes bé el terreny tens més confiança i saps cap a on pots tirar en cas de... .
Es pot baixar l´Estadi a tot drap un dissabte la pista a tope? I tant. Que hi ha moments que per més que t´esperis tot quisqui baixa per allà més de 5 minuts? I més encara. Però per on hauria d´anar molta d´aquesta gent és per 4 camins. I si ho fan per l´Estadi amb una prudència que no llueixen, cauen com pedres. Que paguis et dona dret a un transport i uns usos. Però no et dona el dret d´anar per allà on vulguis i com vulguis. Entre cometes l´Estadi te l´has de guanyar. A uns quants remuntadors d´accès a pistes vermelles (vermella abans deia difícil i negra molt difícil), hi posa "Només per a esquiadors experts". Si contéssim la quantitat d´experts que hi ha al-lucinaríem. Els catalans som uns cracks en això de l´esquí tu! risasrisasrisas

I David, crec que ens hem de plantejar això com una ciutat. És a dir, de la mateixa manera que a Barcelona tot hi cap, etc, no tot s´hi val, a les pistes ídem. L´espai és per tots i s´han d´adequar els espais i s´han de saber les normes. Jo també he vist nanos i profes entrar a sac a una cua, o anar treient "xispassos" per una verda plena de debutants. Moltes vegades. De la mateixa manera que he vist moltíssim turista de cap de setmana en llocs per sobre o molt per sobre de les seves possibilitats. Les escoles d´esquí ja no són escoles, són botigues. I això no ajuda gens.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
The Cowboy
Publicat: 30 November, 2010 04:40PM
Cita
David_rD
I per cert, aixó no t'ho dic perque pensi que no se'ls ha de deixar entrenar en altres hores, t'ho dic perque no és una cosa extranya o tercermundista o una patinada com dius al teu missatge, és el més normal del món guiño

Perdona, però no crec que hagis entès el meu missatge, almenys el regust que t´ha quedat no anava per aquí. I per cert, proposa-ho a direcció a veure què et diuen. Jo ja t´ho avanço, he sentit de tot, el que es diu de tot, sobretot tonteries. I per cert, algunes d´un molinero, que té collons la cosa.

Una cosa és la Welt Cup i l´altra el públic general. Ja sé que s´obren remuntadors i pistes abans d´obrir al públic per córrer. Però pretendre excloure l´esquí de base de l´horari normal no em sembla bé perquè és el que he entès del missatge de l´Amancho. Perquè què és entrenar "fort"? O entrenes o no entrenes, però fort o fluix... no sé jo... Jo trobo que a vegades exagereu i us ho dic de debò i espero que entengueu que ho faig amb el màxim respecte. No me´n volia enfotre de l´Amancho però el comentari m´ha semblat un pèl exagerat i fins i tot ell comentava que potser era una bestiesa.

D´altra banda. A les 7 del matí és fosc un parell de mesos de la temporada. Fosc de fosc, de collons. La cosa és avançar-se i estar a pistes a les 7. Però a les 7 dalt d´una pista no t´hi tires a degüello.... Una estona t´has d´esperar. I amb dues hores de 7.30 a 9.30 fas treball però tampoc és per tirar cohets.

Però la qüestió David no és aquesta. La qüestió és que es diu segons què dels clubs i em sembla fora de lloc. La cosa és que hem de circular tots per pistes i sí els clubs, fiquen la pota però la gent la pot arribar a fotre molt més.

No ens enganyem, com que a mi em molesten no els vull ni veure. I això no és. Ni per uns ni pels altres.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 30 November, 2010 05:10PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Cita
The Cowboy
La cosa és que hem de circular tots per pistes i sí els clubs, fiquen la pota però la gent la pot arribar a fotre molt més.

A mi que la foti algú que no té cap mena de formació sobre el medi en el que es mou em sembla greu, que les cometi algú que se suposa que està pagant uns diners ....



És gravíssim!!! risasrisasrisas




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
The Cowboy
Publicat: 30 November, 2010 05:14PM
risasrisasrisasrisasrisasrisasrisas

pulgar arriba

Molt bona David. risasrisasrisasrisas



Què cabrón! Gravíssim!!!

risasrisasrisasrisas

PD: Però una cosa no justifica l´altre. I penso que algunes "idees" no són gens vàlides.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 December, 2010 12:21PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 766
Ara parlaré com a client de les estacions, client que paga més de 40€ per una neu mal trepitjada a una estació mal senyalitzada i massificada. I com a client tinc uns drets. Tinc el dret de circular de manera còmoda i segura per TOTES les pistes obertes.

No em sembla bé no poder gaudir del Roc Blanc (una de les pistes millor orientades de LM) o del snowpark perquè estan competint o entrenant. Jo he pagat TOT el forfait i voldria TOTA l'estació. Si no tinc tots els serveis, demano una reducció del forfait.

Tampoc em sembla bé que alguns clubs d'esquí o escoles d'snow facin seva una pista o un park, ja sigui de debutants o no. Ells tenen el mateix dret que jo a fer-la servir.

Si els clubs volen entrenar, em sembla bé; que lloguin una pista i a mi que em redueixin el forfait i m'informin correctament quan el compro. Jo no tinc perquè patir o pagar l'entrament d'altres. Això es el que volia dir exactament.

Per totes aquestes raons he possa't moltes reclamacions a La Molia, que no han servit de res, evidentment.... Llorón
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 December, 2010 12:42PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 19,945
Cita
amancho
Ara parlaré com a client de les estacions, client que paga més de 40€ per una neu mal trepitjada a una estació mal senyalitzada i massificada. I com a client tinc uns drets. Tinc el dret de circular de manera còmoda i segura per TOTES les pistes obertes.

No em sembla bé no poder gaudir del Roc Blanc (una de les pistes millor orientades de LM) o del snowpark perquè estan competint o entrenant. Jo he pagat TOT el forfait i voldria TOTA l'estació. Si no tinc tots els serveis, demano una reducció del forfait.

Tampoc em sembla bé que alguns clubs d'esquí o escoles d'snow facin seva una pista o un park, ja sigui de debutants o no. Ells tenen el mateix dret que jo a fer-la servir.

Si els clubs volen entrenar, em sembla bé; que lloguin una pista i a mi que em redueixin el forfait i m'informin correctament quan el compro. Jo no tinc perquè patir o pagar l'entrament d'altres. Això es el que volia dir exactament.

Per totes aquestes raons he possa't moltes reclamacions a La Molia, que no han servit de res, evidentment.... Llorón

Amancho

es que em sembla, sols em sembla que pagan per tenir la pista tancada; si més no i això ho ser segur, cada club té que demanar dia i hora per utilitzar la pista d'entrenaments.



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
The Cowboy
Publicat: 01 December, 2010 03:14PM
Amancho estic d´acord amb tu en part. El primer paràgraf estic amb tu, excepte amb el trepitjat. En el tema de reducció, etc, no.

No faré un discurs perquè en el seu moment ja el vaig fer. A l´enllaç que ha posat lo Tron, ja vaig posar molta cosa.

El que es compra és un abonament per un transport. Per més que et tanquin una pista, si el remuntador és obert, no t´estant reduïnt el servei de transport que és pel que pagues. Ja sé que això és com si me l´agafès amb paper de fumar. Però la cosa més o menys va així i l´argument és aquest. L´estació posa millors serveis adjacents per a que la gent vagi més. I que per tant utilitzi el seu servei de transport, que és d´on treu calers. Cobra pel servei de restauració i pel transport. No et cobra directament per adequar unes pistes, manetenir-les, etc. Em segueixes? (És a dir, pilles? que no vol dir que hi estiguis d´acord).

D´altra banda descartes que aquests usuaris paguin més que tu per els usos que comentes. Paguen i més del que, penso (potser m´equivoco), estaríes disposat a pagar.

Quan comprem un forfait, comprem un bitllet de transport. Compres un bitllet d´autobus, si va ple, si no pots seure en el seient que vols, etc, diguem que t´aguantes. Una mica la idea és aquesta.

Respecte al tema del trepitjat, només et diré que sembla una cosa i n´és una altra. Creu-me que el 95 per cent de les vegades que et trobis una pista mal trepitjada no és perquè el maquinista no s´hi hagi esmerçat i les estació ni hi hagi posat els mitjans. He pujat molts cops amb màquina i m´he quedat alguna nit "d´escaquis" amb els maquineros. Hi ha nits que més valdria pasar la pinta i avall... o ni tocar-ho.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 December, 2010 03:33PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 766
No estic del tot d'acord. Penso que el forfait inclou mes que un transport. Si només fos un servei de transport no podríem tancar-me una pista, ni criminalitzar segons quines zones de forapistes.

En el cas de La Molina, m'he trobat amb la part alta i Alabaus tancat i pagar el 100% del forfait. En el cas de l'snowpark, pago per fer-ne us d'un mòduls. Si esta tancat o no puc fer-lo servir per una competició, exigeixo una reducció del preu.

De la mateixa manera que tenen un forfait exclusiu per l'snowpark que només et permet l'us del telecadira "Trampolí", si no está obert aquest, que redueixin el preu.

A més moltes vegades la preparació dels salts es penosa, amb uns forats a la recepció impressionats. Fins i tot m'he trobat que en dies de poca neu tenen tancades instal·lacions per conservar la neu de cara a una competició propera (pipe, boardercross).

I també m'he trobat dies de mal temps, on tanquen la meitat de l'estació després de l'hora de màxima afluència i venda de forfaits.

Després les estacions catalanes fan publicitats on mostren milers de forapistes, salts impressionats i uns serveis de la ostia. Quan realment el que tenim es molt menys i a un preu que això sembla Suïssa.

A França i Huesca sempre redueixen els preus en funció de les pistes obertes. Fins i tot a Formigal i Cadanchu m'he trobat personal de l'estació controlant la baixada de la gent perquè els clubs poguin entrenar còmodament

Existeixen moltes maneres de fer les coses. No som un exemple. Com tu deies, no tot s'hi val ni em d'acceptar-ho......
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
The Cowboy
Publicat: 01 December, 2010 04:02PM
Amancho no et conec i no t´enganyo no et llegeixo gairebé mai. Així que espero que entenguis bé el que et dic.

No t´has plantejat canviar d´estació? Pregunto. Perquè penso que si et trobes tots aquests hàndicaps, no sé què fas a La Molina. Tens altres estacions ben maques a la Cerdanya, unes quantes amb millor preu i snowparks bons també. Si creus que no et serveixen bé i que no et fan cas mai, no sé...

Jo és que no em plantejo així les coses quan vaig a esquiar. Cadascú té les seves prioritats. Jo busco quantitat i qualitat de neu. I si pot ser la menor quantitat de gent possible. M´importa un rave si hi ha 1000km disponibles o bé 15. Si la neu és bona, fa prou baixada i hi ha un remuntador, jo encantat. Estic segur que un dia de bona neu i poca gent a la Quillane (no hi he estat en ma vida) pot ser èpic comparat amb un altre a La Molina. Si l´estació per orientació i alçada conserva bé la neu, no passa tota Barcelona per sobre, i neva prou...

Nusé és una idea.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 December, 2010 04:24PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 766
No em malinterpretis, no es una cosa d'una estació. No es tracta de res personal contra La Molina. El que et comento del mal servei i forfait car m'ha passat també a altres llocs com Vallter, a Port Aine, Espot, Núria....

Nomes vaig 2 o 3 dies per temporada a La Molina. I vaig perquè tinc forfaits 2x1, descomptes al refugi o invitacions, sinó, tampoc aniria. Intento fugir bastant d'aquesta estació, que es cert que no m'agrada gaire. Però es que cada vegada que hi vaig em passa alguna cosa, i això es una estadística molt alta... Diablillo

De vegades em sembla molt descarat l'afan d'algunes estacions per guanyar pasta a tota costa. Sobretot a les estacions gestionades per la Generalitat, la qual es cosa es sorprenent. I això em fa ràbia i aquí ho manifesto una mica, ja que a les estacions no m'escolta ningú.... smiling smiley

I prefereixo un bon paquet a una mega estació, com gairebé tothom. risas

P.D: La Quillane es plana com una taula, ara de vegades foten uns salts dignes d'una peli....
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 December, 2010 04:57PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Faltaría plus Amancho aqui estem per canviar impresions i compartir ó comentar diferents punts de vista.

El forfet es pel servei dels remuntadors, mirat els contractes dels forfets i voràs, les pistes es mantenent ó no a voluntat, i les tanquen purament per seguretat, per no carregarse el mort si pasa quelcom, o per mantindre la neu en càs de competició, es una mica com comentava en el post d'Alp2500, avans no es trepitjava tant ( o ven poc ) perque tampoc tenien obligació, i ara es questió quasi de qualitat perque la gent no s'en vagì a un altre estació.
Es com diu cow si no hò veus clar millor anar a un altre lloc, la Cris và pasar poques vegades a LM la temporada pasada pel tema del planxat, o sigui cad'un es busca el que creu que pot trovar.
Entenc que ara el tema es complica una mica, perque ja no es sols neu, amb el tema parks, slope style, half pipe, etc, es tè que exigir que al menys estigui en condicions, pero com que les estacions fàn el que fàn i precisament LM hò tè per tindre, si no esta clar toca buscar un altre lloc, es digui Porte, els Angles, etc ,.etc,



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 December, 2010 10:43PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 19,945
I vaquero

això del trepitjat....................mmmmmmm............va a ser que no, ho sento

Saps una cosa? aquest any han incorporat GPS a les màquines

i saps per què? per controlar-les sorprendidosorprendido

I en privat encara et puc explicar més Diablillo



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
The Cowboy
Publicat: 01 December, 2010 11:25PM
risasrisasrisasrisasrisasrisasrisasrisas

Vale.........

Però escolta´m una cosa, no és gens fàcil. Per exemple, la neu papa s´enganxa a la pala a saco. I vas conduïnt i paf! de cop deixes anar mogollón de neu i passes per sobre. Tires enrera, i mires el bultaco que ha quedat, que tampoc és per tant però es nota. Com se t´acudeixi palear per deixar-ho bé ja l´has parit. Fotràs un forat de nassos. Després els cordons que deixa la màquina. Quan la neu es massa dura no hi ha massa pega però quan està tova, molta pols o papa, per més que baixis les orelles laterals de la pinta si la fresadora no és basculant de dos o tres trams, és a dir, és un barrot fixe per llaurar un camp de patates (més barata i fàcil de reparar), buf... algún cordonet queda. I els cadenassos que queden marcats. La neu dura pot semblar ciment i per més que clavis la fresadora i la passis a poc a poc i li donis marxa... sempre queda algun. Això són les pegues passant la fresadora. Paleant ja ni t´ho explico....

Però si, ja sé per on vas... i...

risasrisasrisasrisasrisasrisasrisas
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 02 December, 2010 02:58PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
sempre es interesant llegirte per aki

sobre el ke comentes m ´ho he llegit per sobre pero crek ke tens rao , ja ho llegire i contestaré amb profunditat , es ke no dono l´abast vaig de cul , ara men vaig cardant llets Acalorado auuuu deww



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...


Editat 1 vegades. Última edició el 02/12/2010 06:54PM per David_rD.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 02 December, 2010 06:56PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Tron!!! Buida la bústia que no hi caben més cartes!!! risasrisasrisas




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 03 December, 2010 03:45PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Cita
David_rD
Tron!!! Buida la bústia que no hi caben més cartes!!! risasrisasrisas

es ke tinc alguns missatges amb info ke he de copiar i pasar al PC i d´altres missatges ke em fa il.lusió de guardar : tocs d´atenció de pepe nevaspó , bulles d´Asisa , etc risasrisas



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 December, 2010 11:04AM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Cita
Javi_Tron
Cita
David_rD
Tron!!! Buida la bústia que no hi caben més cartes!!! risasrisasrisas

es ke tinc alguns missatges amb info ke he de copiar i pasar al PC i d´altres missatges ke em fa il.lusió de guardar : tocs d´atenció de pepe nevaspó , bulles d´Asisa , etc risasrisas

Ara ja és igual que ja no recordo que et volia dir risasrisasrisasrisas




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Syrdarja
Publicat: 08 December, 2010 11:12AM
Pels clubs d'esqui hi ha varis mètodes:
1-anar a pistes que no va ningú - però depèn de la neu.
2- Analitzar situació: estem a pista on competeixen? no? pos gent, a tallar-los a saco (amb el que faci falta, canons, gent parada, canvis rasant... però ha de semblar inocent). Què s'han pensat? es que n'hi ha cada un...

PD: sense manies eh? que no es queixen pas. Els monitors saben moltes vegades que és culpa seva.
Ni mes ni menys em vaig trobar un monitor a la pista cingles amb un nen de 4 anys fent una embussada impresionant.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 27 January, 2013 10:26PM
Cita
amancho
No estic del tot d'acord. Penso que el forfait inclou mes que un transport. Si només fos un servei de transport no podríem tancar-me una pista, ni criminalitzar segons quines zones de forapistes..

Amancho a la Grave ja! :P
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.