MALALTS DE NEU

Publicat: 27 October, 2008 10:45AM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Bé, jo no estic molt posat en temes de cotxes, per això us demano ajuda.


Tinc un Seat Ibiza, normalet, que calça 185/60 R14. Amb aquests neumàtics vaig força bé, em trobo a gust. La qüestió és que els dos del darrera els he de canviar, ja! i m'agrada, a més a més, començar temporada d'hivern amb uns de nous a les rodes del cavant. La jugada és clara, canvio els de davant per darrera (que estan molt nous) i poso els nous a les motrius. I ho faig així per què m'agrada tenir el dibuix molt neu a les rodes motrius per no haver de posar cadenes, si no cal.

El meu dubte és el següent. Crec que si en comptes de muntar 185 muntés 175 amb neu m'aniria millor....m'ho recomaneu? Parlo d'uns neumàtics normals, no de M+S ni coses d'aquestes....



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 10:50AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,890
Un neumàtic mes estret es "clava" mes a la neu però potser no es pugui muntar a les mateixes llantes i potser no et passi l'ITV
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 10:52AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 593
home... al ser mes estrets t'aniran millor, pero no crec q notis gaire amb una talla menys. jo he anat amb un panda amb unes 155 i allo anava d conya amb kla neu pulgar arriba .

pero... despres perderas en altres terrenys. jo posaria les mateixes
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 01:14PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
No crec que hò notis gaire, jo posaría els 185 d'origen, ara si troves uns 175 bò i a bon preu, tampoc pasaría rés per montar els 175.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 02:43PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Aquest és un error molt comú, els neumàtics nous s'han de possar sempre a l'eix que no tracciona per que és precisament aquest el que té major tendència a perdre adherència. Així que si vols un consell posa els nous a darrera i remata els antics al davant.

Per la neu t'aniría millor el que dius ... peró per la pluja i en sec sempre millor els nous al darrera en el teu cas.




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 03:46PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Ja. com que al davant tens molt de pes, compenses que el dibux estigui més desgastat, deixant els antics al davant, posant els nous al darrera. Però si pensem "exclusivament" en neu, els nous han d'anar davant.

Ara bé.....ara mateix, i des de fa uns mesos ja.... (ejem, mal fet, ho se) porto als darrera uns neumàtics que son quasi com aquells de competició d'abans a la F1.... llisos...., per tant, si faig el que dic...em penso que ja sortiria guanyant risas



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 03:54PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
OK amb l'apreciació David_rD. però tot vindrà per lo xungo que tinguis les rodes de tracció, perque si pel poc dibuix patinen, ja no i hà rés a fer, per mi encara que patinen les de darrere sempre es més controlable que quan tens la tracció darrere i s'et mouent les de devant, la sensació d'estar mirant fora de la trajectoria, encara que les rodes de darrere estiguin al seu lloc, es més dificil d'asimilar.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 05:05PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
ara mateix les rodes de tracció (davant) tenen força dibuix, estan molt noves (però mai com unes noves, evidentment).



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 05:49PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Jo aseguraria la tracció i direcció amb les noves, i a controlar les posibles culades.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 06:30PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Cita
RodaNeu
Jo aseguraria la tracció i direcció amb les noves, i a controlar les posibles culades.

sí, jo també, però sempre esta bé demanar consell, no sigui que un faci una burrada.

L'any passat, pujant a Formigueres, vaig culejar un parell de vegades.....i encara aguanto les del darrera! risas



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 07:22PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Free, fes un càlcul percentual ràpid, quants dies de pluja enxamparàs i quants de neu? Fes el percentatge, segur que no baixa d'un 95-5.

Ja saps que soc una mica maniatic amb aquestes coses, peró amb la seguretat no s'hi juga, fa no gaire vaig rebentar un neumàtic amb uns 15 kms i per comptes de canviar-ne un en vaig canviar els dos i vaig renovar el de recanvi que ja era força antic, en aquestes coses més es val pecar de previsor que lamentar-ho.




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 07:36PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 16
Estic d'acord amb el David_rd que amb la seguretat no s'hi juga.. i els neumatics es un dels elements de seguretat mes importants ja que es l'unica cosa que manté el cotxe enganxat al terra.. a mi em veurás portar el cotxe brut per dins i per fora, amb ratllades,etc.. pero les rodes sempre en condicions.. 360 grados aixi que aixo dels neumatics f1 mal, mal,mal (pam,pam al cul) cabreadoburla

Jo sempre poso els nous al davant i els "vells" al darrera...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2008 07:56PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Un cop rebudes les "collejas" oportunes (i que accepto de bon grau per què reconec que noe stà ben fet el que he fet)....neupols, això que dius en lultim paràgraf és precisament el que David diu que NO he de fer. Sino fer-ho al revès (amb bona lògica per cert)

p.d. jo també porto els cotxes bruts i abonyegats! risas



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 October, 2008 09:19AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,945
Freeride, nosaltres varem destrossar un cotxe per dur els neumàtics de darrera malament;
varem agafar terra moll i un dels punts negres de l'autovia de Vic (la corva del francés) i a pendre pel sac Triste

1/2 kilet arreglar-lo i encar prou que nosaltres no ens varem fer res.



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 October, 2008 09:25AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
D'acord amb tot el que dieu de la seguretat, i que més val preveure avans que patir qualsevol situació, però crec que lo primer de tot es que qui porta el cotxe sapiga el que tè entre mans, no per millors rodes un s'escapa d'un accident, d'una patinada, etc., encara que portis fins i tot un 4x4.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 October, 2008 09:30AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,945
Cita
RodaNeu
D'acord amb tot el que dieu de la seguretat, i que més val preveure avans que patir qualsevol situació, però crec que lo primer de tot es que qui porta el cotxe sapiga el que tè entre mans, no per millors rodes un s'escapa d'un accident, d'una patinada, etc., encara que portis fins i tot un 4x4.

Si Roda, però si vas mal calçat, tens tots el números amb el terra moll.



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 October, 2008 09:46AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Tindre més números no vol dir qu'et toqui, no?? jo hè portat slicks amb neu i no m'hà pasat rés, Xunguillo però poc a poc i bona lletra.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.