MALALTS DE NEU

Publicat: 21 October, 2008 11:25PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
No si ja ho sé, de fet ja porto dos anys federant-me, tant per responsabilitat civil, com per tema de lesions, com per possibles rescats (esperem que no toquin mai!!!).

Però jo em sento indefens davant la possibilitat de tenir una malacaiguda fent un fora pista. O per mala llet agafar un camí equivocat i no saber tornar on toca. I no em sento indefens per el que em pugui passar al moment, sino pel que hagi de pagar després. Si no tinc la possibilitat de trobar res que em "cobreixi les espatlles", què he de fer? Deixar de practicar el que més feliç em fa al mon? Intentar arribar lesionat fins el poble més proper? Fer-me una hipoteca per si tinc un accident? Jo no ho veig bé la veritat. Trobaria correcte obligar a fer assegurances per practicar X coses, i pagar si no es té l'assegurança... Però la proposta aquesta a mi no em sembla bona.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:27PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Et dic que dupliquem les coses perque aquestes pòlisses "paquet" venen amb inclusions de tota mena que potser no t'interessin, per exemple: potser m'interessaria més una cobertura de rescat ( tema del post ) de 30.000 eurs, per dir un preu, que no pas mel deixin a 6000 però em facin pagar prima per una inclusió d'assegurança de vida de 6.000 Eurs, que no la vull, si en vull una de vida me la faig ben feta a part.

En cap cas vull criticar aquestes pòlisses, però que són les companyies les que munten aquestes cobertures en funció del que les Federacions / clients demandin.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:38PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Per això em fa por el tema de que comencin a cobrar per rescats, es posen el terreny a favor per al final cobrar-los tots. Jo tinc limits de 6000, per tant si al final tot això s'aproba la meva companyia arribara a aquest màxim, la resta jo.

Una cosa diferent és el mal us d'aquest servei,l'helitaxi, a aquest els faria pagar les despesses i serveis socials (rescats) durant 3 mesos, si no pot pagar-ho, serveis soclas durant 1 any risas
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:44PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Que estigui en contra de que es cobrin els rescats no vol dir que no tingui assegurança, també crec que tothom l'ha de tenir.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 12:12AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Be,ja hi ha data, a partir 30/10/09.

ara només cal definir negligència.

[www.3cat24.cat]
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 01:29AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 13
Jo quan parlava de la "no cobertura de targeneu" en fora pistes ho deia per experiència personal. L´hivern passat amb un company vàrem ser rescatats amb heli. La meva asseguradora(feec m.d) no em va posar cap problema alhora de pagar la factura. El company o millor dit "pobre company" no li va cobrir amb la targeneu.
Realment ha de quedar molt clar i recollit totes les cobertures que és té contractat i en aquest moments "NO HO ESTÀ".

Penso que la majoria de gent no ens volem complicar l´existència dies que han de ser agradables però a vegades passen coses no previstes, i necessites l´ajuda d´altre gent. De fet, pagues per una cobertura en moments desafortunats.
Sumali el mal tràngol del rescat i la no cobertura de la recepta i ja tens fetes cinc temporades per endevant.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 09:27AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
A veure, aquí hi deu haber alguna cosa més, li van arribar a argumentar el perque no li donaven cobertura ? Va tenir que pagar ell de la butxaca ?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 09:40AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Jo crec que amb els 9000€ n'hi a prou per un rescat, segons l'article es comenta que la mitga es de 3000€ per actuació, i amb les tarifes que parla deu de ser suficient encara que siguin 2 hores d'heli, 4 hores pel personal, i 1 hora de vehicle.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Ivan M.
Publicat: 22 October, 2008 11:39AM
A banda del debat de si ens hem de federar o no, em sembla tristíssim que ens tinguem que veure obligats a pagar una assegurança privada (la que proporciona la feec per dederar-se, la de targeneu o altres) per cobrir quelcom tant elemental com el dret a ser rescatat.

Alguns anys he estat federat i d'altres no (aquest any passat, per exemple). Sempre he pensat que les cobertures de la federació eren interessants pel post-accident i no pel rescat en si. M'explico: la federació (perdó, l'assegurança) posa a disposició de l'accidentat un equip mèdic que supera en qualitat (per especialització) a les cobertures generals de la SS. Sempre he pensat que (almenys a Catalunya i al territori espanyol) puc estar tranquil en cas d'accident, gràcies a la professionalitat dels equips d'emergència -públics- que tenim. Ara es veu que no...

Per cert, com algú diu per aquí... ÀNIMS QUE JA QUEDA MENYS !!! smiling smiley smiling smiley
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
_ivan_
Publicat: 22 October, 2008 11:43AM
Perdoneu, ja no se com firmo... Ivan M. tb soc jo... Triste
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 12:09PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Cita
RodaNeu
Jo crec que amb els 9000€ n'hi a prou per un rescat, segons l'article es comenta que la mitga es de 3000€ per actuació, i amb les tarifes que parla deu de ser suficient encara que siguin 2 hores d'heli, 4 hores pel personal, i 1 hora de vehicle.

Roda, recordes el reportatge de Lo_Surfer a malats del xicot que es va perdre al Port fent esquí muntanya:

1 Heli.
7 vehicles de bombers
25-30 professionals.

Com tardin gaire més de dues hores ho comencem a tenir molt malament.

Per cert el que tinc clar, és que l'estació, que hi va ajudar amb moto de neu i ratrak, ni es va plantejar passar factura.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 12:28PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Cita
Ivan M.
A banda del debat de si ens hem de federar o no, em sembla tristíssim que ens tinguem que veure obligats a pagar una assegurança privada (la que proporciona la feec per dederar-se, la de targeneu o altres) per cobrir quelcom tant elemental com el dret a ser rescatat.


Totalment d'acord
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 03:02PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
A veure entenc perfectament el tema, fà ja 48 anys que surt-ho per la muntanya i 40 que esquio, i de tot pot pasar, fins i tot vaig pasar unes temporades que pujaba molt a Núria, i cada 2x3 em tocaba anar amb la guardía Civil i la creu roja a buscar gent, però no era ni molt menys lo d'ara.
Qualsevol s'atreveix a fer una sortida, sense les minimes condicions que manarien de la pura llògica, preparació de la sortida, coneixement dels mapes, etc. etc., ademès dels criteris generals per segons quina situació, boira, gel, torb, qu'et fàn tirar enrrere.
Si tothom tingues els criteris necesaris per sortir a la muntanya amb garanties, no pasarien moltes coses, no tindrien qu'intervindre tant els SOS, i no i hauríen discusions perque els bombers actuarien amb uns increments d'activitat llògics.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
_ivan_
Publicat: 22 October, 2008 03:45PM
Cita
RodaNeu
A veure entenc perfectament el tema, fà ja 48 anys que surt-ho per la muntanya i 40 que esquio, i de tot pot pasar, fins i tot vaig pasar unes temporades que pujaba molt a Núria, i cada 2x3 em tocaba anar amb la guardía Civil i la creu roja a buscar gent, però no era ni molt menys lo d'ara.
Qualsevol s'atreveix a fer una sortida, sense les minimes condicions que manarien de la pura llògica, preparació de la sortida, coneixement dels mapes, etc. etc., ademès dels criteris generals per segons quina situació, boira, gel, torb, qu'et fàn tirar enrrere.
Si tothom tingues els criteris necesaris per sortir a la muntanya amb garanties, no pasarien moltes coses, no tindrien qu'intervindre tant els SOS, i no i hauríen discusions perque els bombers actuarien amb uns increments d'activitat llògics.

RodaNeu, estem d'acord en el tema de que no tothom s'hauria d'atrevir a sortir a la muntanya sense més. Però no crec que la solució sigui la que planteja aquesta mesura.

Espero equivocar-me, però amb l'aplicació d'aquesta mesura acabarem pagant justos per pecadors. El temps ho dirà...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 05:38PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
De entrada suposso que lo que busquen es que la gent s'hò pensi avans de fer una activitat, que si esta de moda fer esqui de travessa, i fà mal temps, jo tiro a munt i si tinc problemes ja em vindràn a buscar.
Tothom s'hà perdut alguna vegada, pero si minimament saps a on vàs, tens alternatives per si pasa qualsevol contingencia, la primera travesa Nuría-Setcases de la meva vida vaig apareixer a Queralbs pasant per Coma de Vaca per culpa de la boira, altre cosa es que estiguis accidentat, suposso que les federacions faràn les seves forçes perque els rescats estiguin coverts amb l'asegurança.
Que qualsevol servei a la comunitat deuría de ser gratuit?? es al meu parer força ùtopic en aquest país, més i tot si es sobrepasen les asignacions econòmiques que suposso s'hán vist sobrepasades en els ùltims anys.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2008 08:42PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Jo tinc claríssim que acabaran pagant justos per pecadors, peró ja se sap com funcionen les coses en aquest país, a cop de talonari, radars o controls d'alcoholèmia/drogues intensius han estat l'única manera de que la gent agafés una mica de conciència que la carretera no és un circuit i que si et vols matar et llencis dalt abaix d'un terrat ... i aixó ho diu un paio amb dues retirades per alcoholèmia i ex-Fitipaldi convençut, ara rarament passo de 130, peró a base de pals aprenem les coses ràpid.

És molt, peró que molt trist, peró que hi farem en aquest país som així i aixó no es veia que anés a canviar per moltes campanyes que fessin, la cosa anava cada vegada pitjor ... apliquem el xerop de bastó i ostres, les coses començen a canviar ... Triste Triste

Aquest símil hi haurà qui el trobarà desmesurat, peró cada dia a muntanya es veu gent més i més inexperta a llocs que són per fer-se creus, gent pujant a l'Aiguille de Midi amb una samarreta i una jaqueta de punt que es caguen de fred, gent pujant el Montblanc sense cap mena de preparació, gent que va a collir bolets i no saben ni per on caminen que es menjen els verinosos, esquiadors que els veus ficar-se per segons on que al.lucines, jo mateix he vist un rescat a Vaquèira d'un matat que s'havia fotut a un puesto que l'única sortida era un tallat de 20 metres!! Per que coll*ns haig de pagar jo el seu passeig en helicòpter??? I així etc... etc... és una llàstima, peró el que no és de rebut és que les factures de les imprudències d'uns quants les haguem de pagar, com sempre, entre tots, no senyors, l'estat ha de tenir altres preocupacions que no gastar-se una millonada en rescats, segur que hi han forçes més coses importants.

Accidents o mala sort la podem tenir tots, sense anar més lluny ... us enrecordeu d'aquell bomber que a un simulacre va caure?? Doncs si a aquesta gent que possen la vida en perill per ajudar-nos a sobre els anem a fer fer de taxistes aèris la veritat és que algú s'ha de plantejar que no anem pas bé en aquest país, la veritat.

Toma totxo!!! risas risas risas




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 23 October, 2008 09:58AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Força d'acord amb tot David_rD, ara tampoc costa tant pujar l'asignació económica pels rescats, en altres coses tambè es malgasten els calers, però si anem a optimitzar gastos val que tambè es fiquin en aixó, i que pagaran justos per pecadors segur, es intrinsic de l'èsser humà.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 October, 2008 06:17PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 16
Jo trobaria mes logic un titular del tipus: La generalitat es querallará contra qui faci mal ús del servei de rescat. I en casos flagrants de mal ús que els denunciin si cal.
Pero comparteixo el dubte sobre el que es neglicencia...
I posats a intentar posar seny.. podrien intentar aplicar la mateixa disuasió amb multes de 300€ per qui no pagui al transport public, amb una persecució mes forta, la gent que truca al 061 per bajanades, les destrosses de mobiliari urbà,etc,etc... Em caldria veure una estadistica pero veig dificil que hi hagi molta gent que faci mal us del servei de rescat, i segurament si ha aumentat el us es per que cada vegada hi ha mes gent que fa muntanya. Quan han de posar mes socorristes a la platja per mes afluencia no fan pagar 5 euros per banyista,oi?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.