MALALTS DE NEU

Publicat: 19 October, 2008 06:25PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 25,634
Hola, bon diumenge.
no he vist aquesta notícia a Nevasport, no sé si està penjada.


AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 19.10.2008 - 15:33 hs

La Generalitat cobrarà els rescats que siguin provocats per negligència del ciutadà
Els bombers començaran a cobrar els rescats de muntanya que hagin de fer per un cas d'imprudència a partir del 2009. La intenció de la Generalitat és dissuadir el ciutadà de pràctiques irresponsables



A partir de l'octubre del 2009, els serveis d'emergències dels bombers de la Generalitat passaran la factura als ciutadans que hagin hagut de ser rescatats per una imprudència o negligència evident. Així ho ha anunciat la directora general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de la Generalitat, Olga Lanau, que ha remarcat que la decisió no té afany recaptatori, sinó que vol dissuadir de les pràctiques allunyades del sentit comú.

Lanau ha precisat que només es cobraran aquells casos en els quals no hi hagi dubtes de l'actuació negligent o imprudent, com per exemple els accidents d'esquí en pistes tancades per risc d'allau o els accidents provocats per escalar en zones perilloses sense l'equip necessari. El departament d'Interior ja ha començat converses amb les federacions d'esports de muntanya per intentar tipificar amb el màxim detall possible els supòsits de negligència o imprudència greu per part de l'esportista.

Segons xifres de l'administració, els rescats de muntanya suposen cada any una despesa als bombers de la Generalitat d'entre 1,5 i 2,5 milions d'euros, ja que de mitjana cada actuació suposa una factura d'uns 3.000 euros. En concret, el cost de cada salvament es calcula a raó de 30 euros per cada hora de treball de cada bomber, 39 euros per cada vehicle terrestre i 2.271,5 euros per cada hora de vol dels mitjans aeris que calgui mobilitzar.

El 2007 es van fer 198 actuacions de rescat, i entre gener i principis d'octubre d'aquest any ja se n'han fet 288, tant de muntanyencs com de practicants de barranquisme, escalada, espeleologia, esquí i esquí de muntanya.

Des d'aquest octubre els bombers ja envien la factura a les persones rescatades perquè sàpiguen l'import de l'actuació dels equips d'emergència, tot i que no l'hagin de pagar.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 October, 2008 06:35PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Hi qui decidirà si ha estat negligència? I els que tenim assegurança què? Si el rescat sobrepassa el que cobreix l'assegurança ho haurem de pagar de la nostre butxaca? Aixís perquè la paguem?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 October, 2008 07:04PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,945
Home, jo estic cansada de veure gent amb poc nivell passar per sota del cartell de "Pista tancada" sorprendido
i sempre si està tancada és per alguna raó.

Suposo que serà dificil marcar on està la linia de negligència, però si més no, s'ha d'intentar per que així la gent sigui més prudent.



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 October, 2008 07:41PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
A Nevasport em penso que no està penjada, ja ho comentavem fa dies, a mi és un tema que em toca la moral.

Com deien els responsables dels serveis d'emergències s'han arribat a donar casos de gent que trucava per que arribava tard a dinar i "simulava" un accident ... hi han coses absolutament esperpèntiques, la veritat és que una mica de regulació en aquest tema no estaría pas de més, el que no és normal és que entre tots estiguem pagant uns serveis d'emergències i unes assegurançes per a que després tota una colla de penjats es dediqui a fer l'indio pel món i no hagin de pagar les despeses de les seves bajanades.




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 October, 2008 11:50PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Cita
Cristina2
Home, jo estic cansada de veure gent amb poc nivell passar per sota del cartell de "Pista tancada" sorprendido
i sempre si està tancada és per alguna raó.

Suposo que serà dificil marcar on està la linia de negligència, però si més no, s'ha d'intentar per que així la gent sigui més prudent.

Sí, però qui decideix si tinc prou nivell per entrar en una pista tancada? O per sortir fora de les pistes?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 20 October, 2008 06:59AM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Cita
Inde7
Sí, però qui decideix si tinc prou nivell per entrar en una pista tancada? O per sortir fora de les pistes?

Doncs suposo que la mateixa persona que decideix que no pots anar a 200 per hora per l'autopista per molt que portis un Ferrari i siguis Michael Schumacher ...




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 20 October, 2008 08:18AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Però bé que hi ha circuits perquè el senyor schumi es pugui desfugar i anar tant rapid com li dicti el cor... Nosaltres no podrem fer un forapista tranquilament per desfugar les nostre ansies sense que floti el perill de la negligència sobre nostre?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 20 October, 2008 09:07AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,945
Cita
Inde7
Cita
Cristina2
Home, jo estic cansada de veure gent amb poc nivell passar per sota del cartell de "Pista tancada" sorprendido
i sempre si està tancada és per alguna raó.

Suposo que serà dificil marcar on està la linia de negligència, però si més no, s'ha d'intentar per que així la gent sigui més prudent.

Sí, però qui decideix si tinc prou nivell per entrar en una pista tancada? O per sortir fora de les pistes?

Si una pista està tancada és per alguna raó, per gust no ho és pas, i em referia al poc nivell que té la gent que acostuma a fer-ho, per que moltes vegades l'ignorancia provoca negligencia.

i Inde, les normes serveixen per alguna cosa, no per saltar-les a la torera, sino, el mon seria un autentic caos.



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 20 October, 2008 09:10AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Cita
Carme
.El departament d'Interior ja ha començat converses amb les federacions d'esports de muntanya per intentar tipificar amb el màxim detall possible els supòsits de negligència o imprudència greu per part de l'esportista.

Vorem que surt de les converses amb les federacions, però crec que l'Inde7 a tocat le tecla bona, ¿ qui determinará si el comportament es negligent ó no ?



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 20 October, 2008 10:01AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Cita
Cristina2

Si una pista està tancada és per alguna raó, per gust no ho és pas, i em referia al poc nivell que té la gent que acostuma a fer-ho, per que moltes vegades l'ignorancia provoca negligencia.

i Inde, les normes serveixen per alguna cosa, no per saltar-les a la torera, sino, el mon seria un autentic caos.

Ja però si jo em federo precisament per poder fer forapistes tranquilament (encara que hagi de passar per una pista tancada) i estar tranquil per si em passa alguna cosa, que no hi hagi problemes amb el rescat (temes de duros), d'atenció mèdica, etc. Si tinc un problema fora de les pistes o passant per una pista tancada i l'assegurança no arriba al cost del rescat, m'ho hauré de gratar de la butxaca?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 20 October, 2008 11:32AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 593
el que haurien de fer es regular l'accés a determinades zones d'una estació. Així ens evitariem veure novatos enmig d'una vermella o negre reçant un pare nostre.

podrien fer uns examenes per saber quin nivell tens i a quines zones pots accedir... risas risas .

Aqui la qüestió es pagar, pagar..i... pagar
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
_ivan_
Publicat: 21 October, 2008 04:01PM
Hola.

Tots parleu de sortir de l'estació, de les pistes... Què passa amb l'esquí de muntanya ?

Em sembla una mesura absolutament injusta i dificilment aplicable de forma correcta. Quí decidirà què és comportament negligent o irresponsable ? Sota quins criteris ?

Molta gent diu que si et federes s'ha acabat el problema. Però jo em pregunto si és correcte que ens haguem de federar i pagar una assegurança (privada) que cobreixi el que haurien de garantir els serveis d'emergències que entre tots paguem.

Ja m'imagino a algú, amb el genoll trinxat i sense trucar als bombers per por que li fotin mig quilo per l'evaquació... trist, oi ?

Perquè no s'aplica també aquesta mesura a altres àmbits ? Quantes de les actuacions dels Bombers de Barcelona son degudes a imprudències de la gent ? Segur que moltes. També els passaran factura a tots aquests "imprudents irresponsables" ? I les despeses de la seguretat social degudes al poc respecte que alguns tenen per la seva salut també seran facturades ?

En fi, penso que és molt dificil determinar quan algú ha comès "imprudència o negligència evident" (per la meva mare el sol fet de calçar-se uns esquís ja és una imprudència greu, fixa't com n'és de subjectiu això), així que trobo impossible que es pugui aplicar aquesta mesura de forma justa.

Salutacions,
Ivan.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 04:15PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Cita
_ivan_
Hola.

Tots parleu de sortir de l'estació, de les pistes... Què passa amb l'esquí de muntanya ?

Em sembla una mesura absolutament injusta i dificilment aplicable de forma correcta. Quí decidirà què és comportament negligent o irresponsable ? Sota quins criteris ?

Molta gent diu que si et federes s'ha acabat el problema. Però jo em pregunto si és correcte que ens haguem de federar i pagar una assegurança (privada) que cobreixi el que haurien de garantir els serveis d'emergències que entre tots paguem.

Ja m'imagino a algú, amb el genoll trinxat i sense trucar als bombers per por que li fotin mig quilo per l'evaquació... trist, oi ?

Perquè no s'aplica també aquesta mesura a altres àmbits ? Quantes de les actuacions dels Bombers de Barcelona son degudes a imprudències de la gent ? Segur que moltes. També els passaran factura a tots aquests "imprudents irresponsables" ? I les despeses de la seguretat social degudes al poc respecte que alguns tenen per la seva salut també seran facturades ?

En fi, penso que és molt dificil determinar quan algú ha comès "imprudència o negligència evident" (per la meva mare el sol fet de calçar-se uns esquís ja és una imprudència greu, fixa't com n'és de subjectiu això), així que trobo impossible que es pugui aplicar aquesta mesura de forma justa.

Salutacions,
Ivan.

Per treure's el barret! smiling smiley Subscric casi punt per punt.

Tot i que no estic d'acord amb lo de federar-se, en que crec que si es fa de forma habitual sí és necessari fer-ho. (Igual que per jugar a futbol amb un minim nivell, bàsquet, etc.). No cal federar-se si tens intenció de pujar un parell de cops a l'any, igual que no cal federar-se per fer un partit amb els amics, però si tens intenció de pujar cada setmana és molt aconsellable fer-ho.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 04:16PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
I per cert, el problema no es soluciona federant-se ja que el que pot costar un rescat pot ser molt superior al que cobreix l'assegurança.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 05:04PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
A veure intentem fixar el tema, entenc quel tema es posa en marxa devant de la forta pujada de les actuacions del 112, tots sabem de que và no?? gent qu'es perd pel bosc, etc. etc. i fins i tot hè sentit que gent qu'arrivaba tard al lloc i truca al 112 enganyant.los perque el baixin en heli.

Per supost qu'es deu d'optimitzar el servei, i que quan surtin els bombers sigui per una emergencia de veritat, suposso que les discusions amb les federacions deuràn de deixar clar quina es l'activitat que quedi coverta per les asegurançes i federacions corresponents.

Crec totalment llògic que qui vulgi fer una activitat es tingui que federar amb el seu segur, hò fàn altres sports fins i tot amb un risc més baix, perque no l'esqui.

De normal amb els 9000€ que cubreix el segur, tens perque en situacions normals et treguin de qualsevol lloc i et portin a l'hospital.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 05:24PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 13
Molt d´acord amb l´Ivan...però a la gent que ens agraden esports relacionats amb la muntanya no ens queda una altre que federar-nos. Els criteris que s´utilitzen veure negligència o accident ja els veure´m, però tenim les de perdre enfront les asseguradores...
Per experiència personal, amb la feec(de 110E/any ), es te menys problemes alhora de pagar un rescat.
Descarteu Targeneu per esqui fora pista o de muntanya...

Ja queda menys per poder gaudir de les traces!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 05:48PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Jo apreciació de l'Iván que comenta que per altres coses es tindría que fer igual tambè estic d'acord, però ja sabem con và tot, altres temes es tenent a hores d'ara per asumits, i ara aquest del 112 ja no.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 07:04PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Jo no em plantejo pas cobrar de la Generalitat les hores que passo apagant focs cada estiu, ni el gasoil del vehicle que pago jo, i ja sé que són coses totalment diferents però no deixa de ser una actuació en cas d'emergència, hon el principal és, costi el que costi, l'extinció del incendi.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 07:12PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
I, sí, encare que tinguis assegurança, en el teu cas limitada a 9000 Eurs, si la " factura " puja a 15000 Eurs, dons encare que estiguis federat t'hauras de rascar la butxaca per import de 6000.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 10:30PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Cita
Baranetes
Molt d´acord amb l´Ivan...però a la gent que ens agraden esports relacionats amb la muntanya no ens queda una altre que federar-nos. Els criteris que s´utilitzen veure negligència o accident ja els veure´m, però tenim les de perdre enfront les asseguradores...
Per experiència personal, amb la feec(de 110E/any ), es te menys problemes alhora de pagar un rescat.
Descarteu Targeneu per esqui fora pista o de muntanya...

Ja queda menys per poder gaudir de les traces!!

La targeneu si que cobreix les raquetes i l'esquí de muntanya per sota de 4.000 metres.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 10:35PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Aquí teniu el quadre de cobertures.

[www.fceh.org]
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 10:37PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 593
Cita
llopdelport
Cita
Baranetes
Molt d´acord amb l´Ivan...però a la gent que ens agraden esports relacionats amb la muntanya no ens queda una altre que federar-nos. Els criteris que s´utilitzen veure negligència o accident ja els veure´m, però tenim les de perdre enfront les asseguradores...
Per experiència personal, amb la feec(de 110E/any ), es te menys problemes alhora de pagar un rescat.
Descarteu Targeneu per esqui fora pista o de muntanya...

Ja queda menys per poder gaudir de les traces!!

La targeneu si que cobreix les raquetes i l'esquí de muntanya per sota de 4.000 metres.
jo tb tinc entes això
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 10:51PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
I la targeneu en cas d'accident fora pistes té cobertura ilimitada? (pel rescat, parlo). Perquè si no recordo malament la de la fedme està limitada a 6.000, no?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 10:56PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
La Targeneu té la cobertura de rescat fora pistes limitada a 6000 Eurs
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:02PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
La fe la Feec modalitat D està limitada per rescat fora pistes a 9015 Eurs, també amb comertura esquí muntanya i raquetes per sota de 7000 metres.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:04PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Sí, la de la feec és la que tinc jo, m'he equivocat amb la xifra. Suposu que si son 9000 euros deu ser perquè en general amb això deu ser suficient, no?

Si no és així, sabeu si aquest any augmentaran la cobertura? (en € vull dir).
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:04PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
I el quadre de cobertures de la FEEC, que cadescú trii risas

[www.feec.org]
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:06PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Cita
Inde7
Sí, la de la feec és la que tinc jo, m'he equivocat amb la xifra. Suposu que si son 9000 euros deu ser perquè en general amb això deu ser suficient, no?

Si no és així, sabeu si aquest any augmentaran la cobertura? (en € vull dir).

No Inde7 suficient mai, ésl'import que l'asseguradora marca i fins el qual està disposat a arribar.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:08PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
Doncs perquè em federo si quedo cardat igual en cas d'accident... ¬¬
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2008 11:14PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 32
Federat no ho sé, però assegurança si que n'has de tenir, a part del tema del rescat hi han moltes més cobertures, miret els quadres, i una cosa molt important també és la responsabilitat civil enfront a tercers, cobertura que moltres vegades ja la tens a traves de la pòlissa de la llar.

A vedades dupliquem coses. però que hi farem.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.