MALALTS DE NEU

Publicat: 22 February, 2013 06:12PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Hola, estic pensant en anar a fer el cim de la Font Blanca d'Andorra. Es un 2900 i parteixo de 1900m. Es un kilometre vertical en 4km de recorregut. La veritat que per mi ja son paraules majors, pero bueno, s'ha de probar!!
La veritat que el que mes em preocupa es l'inclinació de pujada i si està molt exposada. Algú em pot donar referencies? El seu punt de vista? Faria l'ascens per la clasica, per on puja tothom. Pujaria fins "coma de varilles" - "portella de Rialb" i tot dret cap al cim seguint la cresta que dona al sud.

A veure si algú em pot comentar que tal son les exposicions, que veig moltes "Z" en els tracks de tothom.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 February, 2013 06:25PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Aquesta seria la ruta clasica a seguir:



i aquí els trams on veig les dificultats. Molta Z:



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 February, 2013 09:10PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
El Font Blanca és una classica on les hagi. Malgrat ser-ho, encara no he tingut la possibilitat de fer-la. Tanmateix crec que, per aquest cim, no és convenient jugar-se-la amb invents, perquè sol tenir una exposició una mica ..... complicada, sobretot per la insolació. Segons avanci la temporada hauràs d'anar matinant cada vegada més perquè li toca molt el sol.

Ara mateix hi ha molt més neu a cotes mitges que no pas altes. Tot i així és esquiable.

Et penjo una foto, a màxima resolució, de cóm estava el tema el cap de setmana passat des de Ordino. Pots veure perfectamente la portella de rialb, el Besalí a la dreta de la portella, i el fontblanca a l'esquerre:





Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 February, 2013 12:03AM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Gràcies freeride, jo vaig estar a Ordino el diumenge 17 de febrer. La veritat que em vaig estar fixant be en la font blanca i te de dir que la vaig veure amb molta mes neu. No es veia cap roca!! Feia molt de goig.

Intentaré buscar mes informació. No vull ficarme en res que estigui molt exposat.

Gràcies!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 February, 2013 08:47AM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
El Font Blanca no és un cim molt exposat. Només has de vigilar amb les temperatures i la insolació. Puja-hi a una hora o una altra depenent d'això.

L'ascensió des de la portella fins al cim és sud, per tant, si hi vas quand fa calor et serà complicat pujar-hi, i si vas molt d'hora, no t'oblides ni de les ganivetes ni (potser) dels grampons. Ara sí, la baixada cap a ponent del fontblanca sol aguantar en més bona qualitat més temps. PErò no deixa de ser Sud-oest (sic).



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 February, 2013 12:44PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Cita
freeride
L'ascensió des de la portella fins al cim és sud, per tant, si hi vas quand fa calor et serà complicat pujar-hi, i si vas molt d'hora, no t'oblides ni de les ganivetes ni (potser) dels grampons.

jejejeje!! L'has clavada tiuu!!! Tot això basicament es per saber si es necesitarien grampons! També es cert que no em ve de gust de pasar vèrtic. Tinc un piolet petzl de travessa, que anirà de conya, pero si les pells no agafen... malament.

S'esperen nevades per dijous i divendres amb cota màxima de 1500m. Crec que aquest dissabte seria bona per intentar fer cim. La neu hauria d'aguantar i així evitariem utilitzar els grampons. Ja veurem com evoluciona la semana....

Gràcies crack!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 February, 2013 02:08PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
El piolet és per l'autodetenció. És a dir, que l'utilitzaràs si la neu és dura i has de pujar-hi amb grampons. Que si les pells no agafen ja hauries d'haver canviat o a ganivetes o a grampons (i piolet). pulgar arriba

A veure, a veure, no ho veig pas tant clar jo, això de la neu. A veure cóm evoluciona.



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 February, 2013 03:38PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Cita
freeride
El piolet és per l'autodetenció. És a dir, que l'utilitzaràs si la neu és dura i has de pujar-hi amb grampons. Que si les pells no agafen ja hauries d'haver canviat o a ganivetes o a grampons (i piolet). pulgar arriba
.
Exacte!!

Em faria molta rabia anar fins a la font blanca i tenir que girar cua per les condicions nivològiques. Esperarem a veure com va la setmana.

Gracies!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 February, 2013 05:47PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Cita
freeride
A veure, a veure, no ho veig pas tant clar jo, això de la neu. A veure cóm evoluciona.

ja se perque no ho veies clar. Jo donava per fet que seria un altre episodi de nortada. Per està clar que pinta una llevantada dpm! Vallter2000 i Vall de Núria, segons el snowforecast, quedaran enterrades de neu! buffffffffff

Sembla que tindré que escollir o un Bastiments o un Puigmal, que no les he fet mai.

He estat investigant una mica, mirant les resenyes de la teva web pero esclar.... desconeixo tota aquesta zona al 100%. Mai he estat a vallter2000. Es l'ùnica estació alpina catalana que no conec..... Triste

Pel tema del Puigmal, magradaria poder pujar fins a la fontalba per la pista forestal, pero segur que queda inutilitzable per la neu. El millor seria que quedès plena de neu! y baixar desde el Puigmal fins a Queralbs esquiant, pero penso que això seria somiar massa. Hi ha alguna forma de saber l'estat de la pista forestal desde l'ordinador de casa?

Salutacions
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 February, 2013 06:54PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 6,272
Mmmmmn, algú ha dit Bastiments ???

No estaria malament segons com vagin les properes nevades ! smiling smiley





OSCAR L.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 February, 2013 07:22PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Cita
moshkis
Mmmmmn, algú ha dit Bastiments ???

No estaria malament segons com vagin les properes nevades ! smiling smiley

Però tu no anaves a andorra No entiendo



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 February, 2013 07:26PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Cita
choume
Cita
freeride
A veure, a veure, no ho veig pas tant clar jo, això de la neu. A veure cóm evoluciona.

ja se perque no ho veies clar. Jo donava per fet que seria un altre episodi de nortada. Per està clar que pinta una llevantada dpm! Vallter2000 i Vall de Núria, segons el snowforecast, quedaran enterrades de neu! buffffffffff

Sembla que tindré que escollir o un Bastiments o un Puigmal, que no les he fet mai.

He estat investigant una mica, mirant les resenyes de la teva web pero esclar.... desconeixo tota aquesta zona al 100%. Mai he estat a vallter2000. Es l'ùnica estació alpina catalana que no conec..... Triste

Pel tema del Puigmal, magradaria poder pujar fins a la fontalba per la pista forestal, pero segur que queda inutilitzable per la neu. El millor seria que quedès plena de neu! y baixar desde el Puigmal fins a Queralbs esquiant, pero penso que això seria somiar massa. Hi ha alguna forma de saber l'estat de la pista forestal desde l'ordinador de casa?

Salutacions

Home, posats a fer el puigmal... jo aniria a la nord, no a la sud... i més amb una llevantada (neu densa, humida)

p.d. Tant de bo m'equivoqui, però jo no veig tones de neu. Una nevada decent, sí, però per mi una nevada decent son 30 o 40cm.... això és insuficient per tapar les pedres de Vallter.... Tant de bo m'equivoqui.



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 February, 2013 07:31PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 6,272
Cita
freeride
Cita
moshkis
Mmmmmn, algú ha dit Bastiments ???

No estaria malament segons com vagin les properes nevades ! smiling smiley

Però tu no anaves a andorra No entiendo

I qui a dit aquest cap de setmana ?risas





OSCAR L.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 01 March, 2013 08:18PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
A la web cam d'ordino m'ha semblat veure neu nova a la teulada d'una caseta. Sembla que alguna cosa ha caigut, encara que poquet.
Sabeu algo del Puigmal?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 05 March, 2013 04:02PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 1,290
Cita
choume
A la web cam d'ordino m'ha semblat veure neu nova a la teulada d'una caseta. Sembla que alguna cosa ha caigut, encara que poquet.
Sabeu algo del Puigmal?

El diumenge el puigmal es veia molt malament des de la cerdanya. Dubto que es pugui fer amb condicions minimes.

Per "la Sud" (Núria) tampoc es pot fer, o almenys així m'ho van dir els del l'alberg de l'aliga.

Salut
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 05 March, 2013 05:22PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
gràcies!! Al final vaig anar a La Font Blanca. Vem tirar per on sabiem que si que hi habia neu.


Vaig sortir tard i no vaig aconseguir fer cim! Ens vem quedar a 170m. Una llàstima, teniem el cim a tocar, el veiem amb els ulls, pero es va fer tard i vem girar cua. A més, a partir de 2600m la neu estaba molt ventejada i molt dura. L'últim tram tenia que ser amb grampons si o si pel nivell que tenim.

A veure si tinc temps i puju unes fotos. Vistes impresionants sense arribar al cim.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 March, 2013 12:40PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
foto panoràmica que vem fer a tocar del cim....

[www.dermandar.com]

smiling smiley
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 March, 2013 01:36PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Molt guapa! Es veu perfectament Arcalís, la Coma, etc ;-)



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 March, 2013 04:07PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
sorprendidosorprendidosorprendido

Brutal!!




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 March, 2013 06:08PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 6,272
Cita
freeride
Cita
moshkis
Mmmmmn, algú ha dit Bastiments ???

No estaria malament segons com vagin les properes nevades ! smiling smiley

Però tu no anaves a andorra No entiendo

Mmmmmmm, veus com no anava desencaminat !!! Diablillo





OSCAR L.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 March, 2013 10:48PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Cita
freeride
Molt guapa! Es veu perfectament Arcalís, la Coma, etc ;-)

Aquesta te millors vistes de la zona:

[www.dermandar.com]


i aquesta es reconeix a la primera! ejejejeje

Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 March, 2013 06:34PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 292
Us deixo un video del que va donar de si la Font Blanca.





Salutacions!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.