Vallnord, sinònim de freeride

Vallnord, sinònim de freeride
David_rD  David_rD » Arcalís, Competició, Dorado, Estacions, Vallnord » Publicat el 29/12/2008
El sector Arcalís de Vallnord serà de nou la seu de la gran final d'El Dorado Freeride. La ja clàssica competició de freeride d'esquí, telemark i surf de neu se celebrarà els dies 13, 14 i 15 de febrer i acollirà els 32 finalistes d'aquesta modalitat en la seva 12a edició. Un espectacle de nivell amb més de 10 anys d'història que torna a l'estació andorrana tot i que hi hauran proves prèvies a d'altres estacions.
1997 Visitas
2 Fotos
 
Enviar a un amigo   Imprimir

Vallnord serà, del 13 al 15 de febrer, l'escenari d'un espectacle únic a la Península, El Dorado Freeride. Es tracta d'una competició única de freeride que té lloc a la Coma d'Arcalís i que consisteix a baixar des dels cims, amb planxes de surf o esquís, pendents de gran dificultat amb inclinacions de fins a 55 graus.

Els riders han d'estudiar detingudament els sectors triats per l'organització per determinar el seu descens, entre tallats, roques i corredors que els obliguen a forçar la imaginació per decidir les seves línies. Aquesta línia determina la puntuació, i la imaginació en el descens és fonamental per valorar qui és el millor.

El Dorado'06

32 riders finalistes / 16 Riders Wild Card

En aquesta edició només accediran a la gran final els 16 classificats de la prèvia que es disputarà els dies 24 i 25 de gener en una de les estacions dels Pirineus Catalans. Els vencedors de l'edició anterior poden accedir directament a la final i l'organització convidarà 8 riders internacionals seleccionats per disputar l'espectacular final.

En els últims tres anys, s'han convidat més de 60 persones com a Riders Wild Card (RWC), dones i homes participants de les tres modalitats. Els riders són seleccionats per la seva persistència en diverses edicions i per la seva rellevància en l'àmbit esportiu.

Màxima participació

A causa de la naturalesa extrema i la dificultat de la competició, l'organització selecciona els millors riders del moment. Per participar-hi, és necessari disposar d'un excel·lent currículum esportiu, que serà revisat per l'organització, ja que és indispensable tenir una gran experiència en alta muntanya, a més d'una bona tècnica en esquí.

A més, és indispensable que els riders tinguin llicència federativa vigent de pagament i tinguin cobert el rescat en alta muntanya. També han de tenir detector de recerca en cas d'allaus (ARVA), sonda, pala de neu i els seus diferents sistemes per als ascensos, raquetes de neu o grampons.

El Dorado'06

11 anys d'història

El Dorado Freeride va néixer l'any 1998, just en plena expansió del surf de neu en el nostre país. El Dorado és la primera competició de freeride d'esquí i surf de neu i és la més important i coneguda per tots els practicants d'aquest esport. Les seves primeres edicions van tenir lloc en diferents estacions dels Pirineus fins que va arribar a Andorra, en concret a Vallnord. El Dorado Freeride és l'únic esdeveniment d'aquestes característiques que és fidel als seus orígens i que evoluciona amb l'estil que es respira en aquest esport.

Resum dels riders que accediran a la gran final:
16 Riders classificats de la prèvia, d'un total de 40
8 Riders Wild Card: guanyadors de l'edició 2008
8 Riders VIP Selection (invitació a Riders Wild Card internacionals)

Premis en metàl·lic: 3.500 €
Surf de neu:
Homes: 1r 600 € / 2n 300 € / 3r 150 €
Dones: 1a 400 € / 2a 200 € / 3a 100 €
Esquí:
Homes: 1r 600 € / 2n 300 € / 3r 150 €
Dones: 1a 400 € / 2a 200 € / 3a 100 €

1997 Visitas
2 Fotos
 
Enviar a un amigo   Imprimir

0 Comentaris Escriu el teu comentari


    Escriu el teu comentari



    L'email no serà publicat.
    Si aquest missatge conté un sol insult, no et molestis a enviar-lo, perque serà el.liminat
    AVIS: L'IP dels usuaris queda registrada

    :) :lol2: ;)
    :frown: :grrr!: :oh!:
    :crying: :hein?: :za!ar:
    :diable: :+: :-:



    Captcha Recarregar Imatge


    Els comentaris aquí publicats no reflexen de cap manera l'opinió de Malalts de neu. Aquesta web es reserva el dret a eliminar els missatges que no consideri apropiats per aquest contingut. AVIS: L'IP dels usuaris queda registrada, qualsevol comentari ofensiu serà el.liminat sense previ avís.



    Ja pots seguir-nos també al twitter!!

    Foro Malalts

    Ir al foro »

    Galería de fotos

    Ver más »