MALALTS DE NEU

Publicat: 26 November, 2015 07:36PM
Registrat: 8 anys fa
Publicacions: 81
Hola, com tots sabeu el port del comte és una estació amb grans possibilitats, rodejada de bosc, pistes llargues, bones vistes, instal.lacions acceptables, bons accessos i el millor super aprop de molta gent. Penso que és una estació que seria facilment ampliable i facilment millorable, sobretot per la zona d'estivella i converir-la en una estació mitjana-gran d'alta qualitat.
Ara bé, i dit això, aquesta estació té un greu problema i que és provablement el pitjor dels problemes per una estació de neu, i és que no hi ha neu. Els fronts de nord no deixen ni gota de neu i si arriba alguna cosa el vent s'ho emporta tot. Han d'esperar les llevantades per poder fer bona capa i cada vegada só més escasses i menys freqüents, o sigui que tiren de canons a tope. A sobre les altes temperatures afecten molt sovint la qualitat de la seva neu. En resum que és dificil que algú s'atreveixi a invertir-hi. Això la posa en una dificil situació i amb un futur incert. Jo soc un enmorat d'aquesta estació i em sabria molt greu si algun dia tanca.
No se nomes volia compartir-ho i escoltar opinions i sobretot si algú i veu solucions.
Gràcies
Karma: 12 - Votos positivos: 1 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 November, 2015 08:53AM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Jo crec que tenen que reenfocar el seu negoci, com dius la neu allà dalt és un bé escàs i tot i l'excel·lent feina duta a terme en els anys que la dirigia l'Alfons Ferrer que els permet treballar amb gruixos molt minsos encara tenen molts i molts problemes.

Aquella feina que va fer l'Alfons com va ser el resembrat de gespa a les pistes o la controvertida ubicació dels canons van fer donar un salt endavant a aquesta estació, però la feina es va aturar amb l'entrada del Ricard Ustrell, no dic que per culpa d'ell!! Des de llavors amb la crisi del totxo i de l'empresa propiertària, Guimaru, SL, doncs les inversions es van aturar de cop i la gran visió que havien demostrat en aquells darrers anys de l'Alfons doncs es van aturar en sec, de cop, i remuntar això ara els hi costarà, sobretot mentre el projecte dels nous xalets sigui la pedra angular sobre la que fer el desenvolupament de l'estació.

Es van fer coses molt interesants de cara a la desestacionalització com ara el rearrenjament del golf o el parc d'aventura però van perdre una molt bona oportunitat amb el tema del descens en mountain bike, si s'hagués fet aquesta aposta probablement ara l'estiu seria una temporada correcta per ells i no pas un pou sense fons com ho és ara.

Després ja que esmentes el tema Estivella, aquí n'hi hauria per escriure un llibre, és un tema de concesions, de cànons, d'envejes, de... molt de merder hi ha a l'Estivella quan per fer una simple obra a la "txabola" que fan servir de restaurant s'ha de remoure cel i terra per poder-ho fer.

En fi, una pena com dius, una estació que podría ser molt més del que és avui en dia i per desgràcia no ho és...




Karma: 18 - Votos positivos: 1 - Votos negativos: 0
Publicat: 03 December, 2015 06:19PM
Registrat: 8 anys fa
Publicacions: 81
Hola David_rD veig que coneixes molt bé la situació, t'agraeixo l'aportació. Però penso que ets força optimista ja que si tant sols necessita un canvi de gestió, tard o d'hora arribarà. Jo em referia més a la situació meteorològica, ja que sembla que el Port no tingui cap hivern bó. Les pistes orientades a sud, les cotes baixes o zones sense canons ja no son viables en aquesta estació i cap amuntpoc més pot creixer.
Es cert que necessita una desestacionalització, ja que la resta de l'any està tot mort. També crec que nessessita que els propiearis mirin cap a estivella que es on tenen possibilitats i entre setmana sempre tanquen la zona. Una altra cosa que aniria bé és que la gent de la zona li donessim més oportunitatsa.
Salutacions
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 03 December, 2015 06:27PM
Registrat: 8 anys fa
Publicacions: 81
Per cert als que coneixeu la zona, creieu que la pista de blava de la Font a la zona d'estivella que een el fons es unaa rasa natural seria ampliable? Vull dir seguir la pista avall un cop arribes al inici del delesqui dels carbasser fins arribar a la carretra de la Coma. Nose sempe ho he pensat i potser es un disbarat. Tambee sorgiria un nou peu de pista.
Una altra pregunta seria ( si es que algú contesta) per on o com ampliarieu o millorarieu el Port del comte?Toma ya
Salutacions
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 03 December, 2015 09:00PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Anem a pams.

El més clar: Estivella, està clar que les opcions d'aquesta zona són moltes però aquí hi ha un problema de drets d'ús, si no s'arregla això no hi ha res a fer, tant senzill com això, sense acord no es pot fer res.

Ampliar o millorar el Port del Comte... l'única millora amb sentit és l'ampliació de la xarxa de canons, l'orientació no és dolenta, excepte alguna pista més orientada cap a l'est la majoria són orientades a nord excepte la tornada de l'Estivella que si que és pràcticament Sud, més aviat sudest, i aquí si no recordo malament, fa un munt d'anys que no hi vaig per allà, hi havien canons, per tant l'orientació no és un problema gravíssim. Contra la meteo no es pot lluitar, és la que és, l'única opció és millorar la captació d'aigües i treballar bé el sistema de producció de neu, ampliant-lo allà on sigui necessari per tal de mantenir els tres remuntadors principals enllaçats i amb neu, després segons com vingui l'hivern doncs s'obren més o menys pistes.

Ampliar no ho veig viable, potser alguna pista més cap a l'Estivella però poca cosa més i realment és una zona que si no arregles la cadira no val la pena invertir-hi, sortir d'allà és un infern per a molts usuaris, "caballo loco" Carbassers és un hàndicap terrible per aquella zona. Anar més cap abaix per allà no tinc ni idea, no recordo la zona, la veritat.




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 November, 2016 11:29AM
Registrat: 8 anys fa
Publicacions: 81
Hola companys aquest any sí que pinta bé pel port espero que abundi la neu i la gent redescobreixi aquesta perla del pre-pirineu. Us animo a que pugeu i disfruteu. Esquí a la natura i sense massificacions. Esquí rural al Sud. Tot plegat un luxe al costat de casa.
Karma: 23 - Votos positivos: 2 - Votos negativos: 0
Publicat: 12 December, 2016 07:09PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 9,522
Quina raó tens Snowtrace, una de les estacions amb més encant que hi ha al país!!! Esperem que poguem tenir una bona temporada!!!



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 15 December, 2016 04:06PM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 357
Jo crec que ampliar xarxa de canons i optimitzar la neu produida es la clau. Nomes cal fixarse una mica amb la feina que fan a Masella. Si se puede.
Karma: 18 - Votos positivos: 1 - Votos negativos: 0
Publicat: 29 January, 2019 07:15PM
Registrat: 8 anys fa
Publicacions: 81
Aquest cap de setmana he tornat al Port i sempre que hi vaig tinc bones sensacions. Últimament estava molt pessimista amb el futur de l'estació, però entre les dos ultimes impressionants temporades que vam tenir i aquesta, que han aconseguit obrir abans que la majoria d'estacions de cara nord, crec que la meva visió ha millorat.
Amb bones i inteligents inversions encara hi haurà Port per anys. Com diu algun company el referent és Masella salvant les diferències també hi ha similituds. Cuidant les pistes al milimetre, hidrosembres, paravents de 3 metres, plantació i cura del bosc, baixants d'aigua, despedregar zones i bona xaraxa de canons és pot assegurar la neu. En resum shan de cuidar les pistes com si fossin un jardinet, sino la neu no qualla.
No cal esperar la neu només el fred i quan arriba afiançar-la amb exit.
No podem lluitar contra el clima però el Port té totes les pistes per damunt els 1800 i això ajuda.
Cal dir també que sha notat molt la nova maquina trepitja neus amb la qualitat del trepitjat. Abans era molt pitjor.
Per acabar només dir que sí s'assegura la neu any rera any la gent puja i el negoci també s'assegura i llavors es quan potser és podrà parlarde canviar remuntadors que aquest és un altre tema.
Ho sento pel toston però aquí ho deixo.
Karma: 30 - Votos positivos: 2 - Votos negativos: 0
Publicat: 30 January, 2019 07:13PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 9,522
Cita
Snowtrace
Aquest cap de setmana he tornat al Port i sempre que hi vaig tinc bones sensacions. Últimament estava molt pessimista amb el futur de l'estació, però entre les dos ultimes impressionants temporades que vam tenir i aquesta, que han aconseguit obrir abans que la majoria d'estacions de cara nord, crec que la meva visió ha millorat.
Amb bones i inteligents inversions encara hi haurà Port per anys. Com diu algun company el referent és Masella salvant les diferències també hi ha similituds. Cuidant les pistes al milimetre, hidrosembres, paravents de 3 metres, plantació i cura del bosc, baixants d'aigua, despedregar zones i bona xaraxa de canons és pot assegurar la neu. En resum shan de cuidar les pistes com si fossin un jardinet, sino la neu no qualla.
No cal esperar la neu només el fred i quan arriba afiançar-la amb exit.
No podem lluitar contra el clima però el Port té totes les pistes per damunt els 1800 i això ajuda.
Cal dir també que sha notat molt la nova maquina trepitja neus amb la qualitat del trepitjat. Abans era molt pitjor.
Per acabar només dir que sí s'assegura la neu any rera any la gent puja i el negoci també s'assegura i llavors es quan potser és podrà parlarde canviar remuntadors que aquest és un altre tema.
Ho sento pel toston però aquí ho deixo.




Doncs et dono tota la raó, cal pensar que fan una feina extraordinària cuidant pistes i millorant-les a l'estiu. Port del Comte està ubicat en unes muntanyes molt pedregoses, per tant, donar més èmfasi a la feina d'estiu.

El trepitjat de les mateixes per mi es del milloret del Pirineu i els dos maquinistes que hi ha son molt bons (també amics, hahahaha)

I finalment, si volguessin ja podrien millorar telecadires perquè pel que sembla, ja fa bastant de temps que les inversions inicials dels 3 telecadires estan amortitzades.

També hi ha molta zona ampliable, però això ja seria somniar massa...
Karma: 13 - Votos positivos: 1 - Votos negativos: 0
Publicat: 07 March, 2019 07:55PM
Registrat: 5 anys fa
Publicacions: 5
Estic totalment d'acord,jo també soc un enamorat d'aquesta estació,per la proximitat,per les pistes,per que es pot practicar tot tipus d'esquí(familiar,pots anar sol,tranquil,mes canyero etc)
Com molt be dius tu el problema que tenen es que no sempre tenen neu i es una veritable llàstima,a mi també em sabria molt de greu que tingues una fi com altres estacions com va ser rasos de Paguera,La Tuca,etc
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 March, 2019 09:39AM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,243
Al Port convindria molt un telecadira que partís o be de la base de Sucre o de la base de Bòfia per poder pujar a l´Estivella, també seria bo que fos amb capota ja que en dies de ventet de nord al pujar a l´Estivella quedes virtualment congelat i no es cap broma, i també seria bo que hi haguesin bosses porta-esquís en aquest remuntador nou com en d´altres telecadires ja que a la tornada moltes vegades no hi ha neu suficient per poder baixar esquian ja que es tot solana o sigui cara sud. Ampliar l´estació no ho veig massa correcte la veritat ja que hi han zones al voltant amb població de gall fer que com be sabem estan en veritable perill d´extinció i s´han de protegir tant com es pugui. Amb lo que hi ha i renovan alguns remuntadors i sobretot un nou accés com he dit cap a l´Estivella l´estació quedaria més que be.


Editat 1 vegades. Última edició el 08/03/2019 09:47AM per Fischerski.
Karma: 18 - Votos positivos: 1 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 March, 2019 10:26PM
Registrat: 8 anys fa
Publicacions: 81
Doncs sí el Port del compte és una estació que hem de cuidar i la millor manera de fer-ho és anant-hi i acceptant-la tal com és. Jo intento anar-hi 4 o 5 cops l'any mínim.
Fischerski tens tota la raó amb el telecadira que proposes, jo tb ho veig Ara no creus que Estivella és un forat sense fons?, Vull dir, jo soc un enamorat d'estivella diria un fanàtic, però no hi arriba el corrent elèctric, els terrenys no són seus, no hi ha canons de neu i l'accés és cara sud. Buf paro que m'espanto. Si fan aquesta cadira nova, veig un colapse absolut als dos telesquis de sota. Que penses? No seria millor fer una cadira nova de sortida en comptes d'una d'anada? No sé és complicat però el port amb bones inversions té futur.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.