MALALTS DE NEU

Publicat: 15 October, 2009 05:43PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
He trobat un cataleg del 1986 sobre l´esquí a girona i surt un mapa antic de Masella pero el mapa antic de Masella que busco es el que a la part de darrera surten els itineraris marcats .

Aqui tenim el mapa y si ens hi fixem veiem una serie de coses misterioses :







Hi habien 2 itineraris de nivell mig fora pista que anaven pel Serrat de les Pedrusques ( sense ficarse a les canals extremes ) fins a la base del telecadira de Coma Oriola , la vista debia de ser espectacular !! son els que en el mapa estan marcats amb linies vermelles discontinues.

A la esquerra de tot del mapa es veu una negra que añs després va desapareixer i ara torna a reneixer com la nova negra que han creat amb la ampliació de la zona del sector de La Pia


A la zona de Coma Oriola apareix una negra MES de les que hi ha actualment sorprendido

si mirem des de dalt i anem baixant , les 5 pistes negres que es veuen en aquest mapa ( a la zona de coma oriola ) es correspondrien a les negres actuals següents:


1) tub de coma oriola
2) extrema
3) pista fonda
4) la quarta es desconeguda , ke es aixo ????
5) la canal


la negra que apareix a sobre de la que seria la actual " La Canal" no existeix actualment

Jo recordo de petit ke en el mapa antic apareixien duen negres anomenades "Isards" i "Masovera" ( si si actualment han posat aquest nom a altres pistes) i recordo que vaig vaixar una negra que no era cap de les actuals : tub, extrema, pista fonda , la canal , era amb bastanta pendent y mes ampla que la canal, tub i pista fonda

Com pot ser ? tant de makina excabadora han passat ? Ke carai hauran fet alla ?

També parala de 16 pistes no trepitjades de gran dificultat , que correspon a els itineraris de l´antic mapa marcats com a "esqui extrem "

1) supercova
2) el puig 1
3) el puig 2
4) pedrisses
5) mirador
6) clavamorts
7) sota l´actual Masella Jet 1
8) sota l ´actual Masella Jet 2
9) sota l ´actual Masella Jet 3
10) Pedrusques 1
11) Pedrusques 2
12) Roca foradada
13) Tub Cara Oest Vall Coma Pregona

i encara em keden 3 ke no se situar ( per exemple es veritat que de la supercova hi han dos variants , pero recordo ke al mapa nomes estaba marcada la que al acabar et queda la cova a l´esquerra ) ????



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...


Editat 1 vegades. Última edició el 15/10/2009 05:44PM per Javi_Tron.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 15 October, 2009 11:13PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 19,082
Trobar el mapa amb es itineraris marcats seria l'ostia, de moment aqest mapa es prou curios i interessant.
pulgar arribapulgar arribapulgar arriba



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 16 October, 2009 06:44AM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Coll*ns!!! Quina troballa!! Felicitats ... i gràcies Javi!!




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 16 October, 2009 07:09AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,887
Curios el mapa , hi ha marcades pistes que no recordo que hi fosin .



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
cato_
Publicat: 16 October, 2009 02:20PM
la pista negra dels tubs és l'antiga Isards

ara es fa aquella S amb camí estret.

abans era tot recte aball!! era genial! de fet encara es pot fer però has de saltar entre el paravents i la xarxa de protecció, hi ha com un pas estret.

era molt millor abans, però ara hi pot anar molta mes gent.

jo tinc els mapes aquest com un petit tresor.

no se si escanejar-los i posar-los....
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
cato_
Publicat: 16 October, 2009 02:27PM
La masovera abans era la actual canal, que va a parar a la masovera blava. abans era la negra!!, crec que era igual d'ample, però tenia algun arbre mes aball.

també s'ha de dir que era petit i tot semblava que feia mes pendent.

recordo la pista Tub de Rasos de Paguera i la recordava amb molta pendent fins que fa 6 anys vaig anar.hi i vaig veure que no en feia tanta...

bé el que si que a Masella han tallat molts arbres gairebé cap pista era com es ara.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 16 October, 2009 02:58PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,932
I el Tub, abans eran els Coms de Das Diablillo



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 16 October, 2009 07:39PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
Penja´l siusplau , no saps el ke m´esta costant trobar el planol !! estic desesperat LlorónLlorón si el penjes fare el ke em demanis , qualsevol cosa , et podria pagar i tot LlorónLlorón

aquesta temporada no puc esquiar degut a la lessio que em vaig fer , l´unic que em dona motius per no treure´m la vida es aquest planol LlorónLlorón


penja´l siusplau !!! LlorónLlorón



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 18 October, 2009 10:14PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
L´any passat comentaba amb un monitor jove de Masella que jo de petit habia baixat una pista ke era negra y que no existeix actualment y ell em deia: tu estas flipat , segur ke vas vaixar la canal , y jo vaig kedar com un sonat....risas ara gracies a Cato se ke akella pista es la Isards , han passat excavadora a sac y han profanat la muntanya per fer el caminet de merda que hi ha ara perque tothom pugui accedir a la vall de Coma Oriola cosa que em sembla molt malament. Avans les coses eren diferents , si no tenies nivell suficient no podies accedir a certes zones de l ´estació , et foties i punt , pero aixo donaba cert misteri , cert atractiu especial a aquelles zones "desconegudes" , t´habies d´esperar a saber-ne més , pero això també et motivaba per aprendre´n i despres la satisfacció de poder accedir a aquestes zones era molt gran
Ara a la gent li posen tot tan facil que no valora res ni el paisatge ni el control a la hora de baixar amb seguretat sense posar en perill la seguretat d´altres esquiadors.

UN ZERO PER MASELLA us juro ke quan vegi al jefe de pistes el posare a caldu li dire: el que he fet amb l ´antiga negra Isards es terrorisme muntanyistic , haurieu d´anar a la presso !!!! risas

Cato : em faries molt feliç si penjesis el mapa antic , no corre pressa pero si el penjes escanejart per les dos cares crek que molta gent del foro ho agrairia !



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 October, 2009 11:45AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 1,435
A mi el que em faria gracia és un dia anar amb algú que coneixi tots els racons i raconets de l'estació, per poder fer aquests itineraris, i les pistes que ja no hi son (o que no estna marcades)
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 October, 2009 11:50PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
Cita
Inde7
A mi el que em faria gracia és un dia anar amb algú que coneixi tots els racons i raconets de l'estació, per poder fer aquests itineraris, i les pistes que ja no hi son (o que no estna marcades)

Jo estaria encantat de guiar-te , pero aquesta temporada no podre esquiar degut a una fractura de tibia , en tot cas la propera temporada puc guiar a qui s´animi , pero weno , encara falta molt ..

el que si ke et demano siusplau es que NO intentis fer els itineraris sol o amb gent ke no els conegui . Una bona idea per tu akesta temporada seria si vas amb un grup de 2 o mes persones , a l´escola d´esqui podeu contractar un monitor perque us guii pel´s itineraris , ells se´ls coneixen super bé , son els primers en fer-los quan estan en condicions , coneixen les condicions en els que estan , etc etc, , es veu que des de fa un parell de temporades s´han animat a guiar a la gent , no crec ke valgui tant car com una classe de tècnica .

Salutacions !



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Halex
Publicat: 20 October, 2009 05:34PM
Quin mapa tan guapo Javi Tron!!!!!
Els itineraris de l'esquerra son part de la baixada fins al poble d'Urus, Aquesta temporada passada estaven explèndits!!!
Ja em faria gràcia unes baixades amb tu Javi!!
Salut
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2009 02:44PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
Cita
Halex
Quin mapa tan guapo Javi Tron!!!!!
Els itineraris de l'esquerra son part de la baixada fins al poble d'Urus, Aquesta temporada passada estaven explèndits!!!
Ja em faria gràcia unes baixades amb tu Javi!!
Salut

a finals de la pasada temporada et vaig agregar al msn pero no t´hi vaig pas veure conectat !



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 October, 2009 07:47PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 41
Tambè hi han uns itineraris que baixen desde la torre de comunicació, pero aquest mai han estat marcats.

Respecte la foradada recordo que cuan era petit una de les fotos de masella era un tio amb un anorac groc estrident esquiant sota la foradada.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2009 12:42AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
Desde le torre de comunicacions que tothom li diu "Les Antenes" pero realment es una muntanya anomenada "Puig d´Alp (2250 m ) "
hi han 5 possibles descensos que son els mes asequibles de tots els antics itineraris , oficialment en l´antic mapa estaben marcats tres : "Supercova" , "El Puig 1 " "El Puig 2 " guiño



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2009 08:59PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 205
Hola

Aunque tengo algún mapa antiguo de Masella, no se si te servirá.
Uno no es "oficial", viene en un libro de 1984 basado en el original (incluye los nombres de las pistas de la época) y otro oficial de la temporada 87-88, es decir, posterior al que tu has publicado, por lo que no creo que sea de tu interés.
Mándame un privado con alguna dirección de contacto....lo que no sé es si podré responderte, tienes tu buzón lleno!!! risas
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 22 October, 2009 11:10PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
Cita
chema
Hola

Aunque tengo algún mapa antiguo de Masella, no se si te servirá.
Uno no es "oficial", viene en un libro de 1984 basado en el original (incluye los nombres de las pistas de la época) y otro oficial de la temporada 87-88, es decir, posterior al que tu has publicado, por lo que no creo que sea de tu interés.
Mándame un privado con alguna dirección de contacto....lo que no sé es si podré responderte, tienes tu buzón lleno!!! risas

vacio el buzón un poco y te mando privado ... MUCHAS GRACIAS !!!



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 October, 2009 11:33PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
El forero chema m´ha passat el mapa de Masella del 88-89 , es molt curios peroque no apareixen els itineraris extrems ( pero jo els he divuixat ) y mes coses curiosoes ....

pero si intento reduïr-lo per posarlo aqui em keda tan petit ke no es veu res , pensaba posar un enllaç a imageshack perque us el pogueu descarregar pero la pagina ara es veu ke es de pagament , a kina pagina podria pujar el mapa , perque us el pogueu descarregar ?



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 October, 2009 11:53PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Has provat a Picasa? Alló va força bé, i si no envia-m'ho i ho pujem aquí al servidor nostre guiño




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2009 12:29AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
Ok ho provaré , merci pulgar arriba



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 October, 2009 12:32AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,431
megaupload



dejemoslo en capita de nieve recién caida
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 10 November, 2009 08:08PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 41
On està el mapa¿¿?? el volem veure!!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 November, 2009 08:36AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,887
L'altre dia vaig trobar això :





Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 November, 2009 08:53AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,932
Després me'l miro amb més detall, però què guapo!!!



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 November, 2009 05:38PM
Registrat: 15 anys fa
Publicacions: 1,105
Ostres antic hò es, no estaben encara els Alabaus, i al Roc Blanc i era el Caballo Loco.



RodaNeu / Salut i Força
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 12 November, 2009 10:50AM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Semblen els Alps això! Amb aquella cota baixa i tot tan blanc ;-)



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 12 November, 2009 11:12AM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 20
bon post,es interesant i ademes si nya itineraris ke han desaparegut un bon reklam per rekuperarlos Cool snowboarder

salutt smiling smiley
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 December, 2009 09:47PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
Ja he enviat a malats de neu els mapes , pero vaig a provar de enviar un link directe perque us els pogueu baixar


1 ) aquest primer es del 84 , apareixen remuntadors i pistes de La Molina !! apareix la desferracaballs pero no la pala directa y hi ha una pista que passa per el serrat de les Pedrusques fins a arrivar a coma oriola ( pista que despres va a passar a ser un itinerari de nivell mig )

[mail.google.com]

[mail.google.com]


2) aquest es del 88/89 es molt mes detallat el dibuix a mes ha desaparegut la pista del serrat de les Pedrusques , Desferravalls passa a ser un itinerari y apareix per primer cop la Pala Directa pero com a itinerari


[mail.google.com]



[mail.google.com]

es divertit veure ke en plan castellanufo a "Coma Pregona" li deien en castellà "Coma Parahona" rollo Carmen Sevilla risas


cara del darrera d´aquest planol :


[mail.google.com]


[mail.google.com]



Cato agrairia que escaneixesis els mapes on surten els antics itineraris ja ke en cap d´aquests surt



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 December, 2009 10:14PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,223
aquest no se de quin any es ..... ara a la coma pregona li diuen "Coma Parabona" , rollo Maria Teresa Campos risas

[mail.google.com]



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 December, 2009 10:39PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,932
Quan jo vaig començar a esquiar fa...... mogollon d'anys Triste (abans del 84)

la Pregona realment era la Parahona, i pels antincs, encara es diu així;

igual que Urús, que era Grus chino amable



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.