Noticias La actualidad más blanca de la red
Última actualización: 28/03/2024 a las 18:45:00 (CET)

La Molina 2011 hace su presentación oficial en Barcelona

La Molina 2011 hace su presentación oficial en Barcelona
La sala Lluís Companys del Ayuntamiento de Barcelona ha sido el escenario de la presentación oficial de los Campeonatos del Mundo de Snowboard FIS La Molina 2011, que se disputarán entre la Ciudad Condal y la estación catalana.
Los Mundiales, en los que participarán más de 400 deportistas de 40 países y que se celebrarán del 14 al 22 del próximo mes de enero, tendrán el Palau Sant Jordi como piedra angular de la inauguración y de la primera prueba del programa competitivo: el Big Air.

El acto de la presentación oficial de los Campeonatos del Mundo de Snowboard FIS, que se celebrarán del 14 al 22 de enero de 2011 en Barcelona y La Molina, reunió hoy, en el Ayuntamiento de Barcelona, a todas las partes implicadas en la organización del evento. La mesa principal contó con la presencia y el parlamento de Jordi Hereu, alcalde de la ciudad; Joan Torres, presidente de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC); Ángel Luis López, director de Alta Competición del Consejo Superior de Deportes (CSD); Manuel Ibern, director de Política Deportiva de la Secretaria General de l’Esport; Pere Alcober, delegado de Deportes del Ayuntamiento de Barcelona; Eduardo Roldán, presidente de la Real Federación Española de Deportes de Invierno (RFEDI), y Ramon Carreras, presidente de la Federació Catalana d’Esports d’Hivern (FCEH). Además, y entre otras personalidades, estuvieron presentes el director de la estación de La Molina, Joan Anton Font, así como el comisionado para la candidatura olímpica Barcelona-Pirineos 2022, Enric Truñó, y un buen puñado de snowboarders españoles.

Hereu ha destacado en su parlamento la magnitud e importancia de la celebración de estos Mundiales FIS en Cataluña.
“Darán proyección internacional a los Pirineos, como la tiene Barcelona desde 1992, y demostrareos de nuevo nuestra capacidad de organización. El mundo nos analizará y volverá a ponernos a prueba, por lo que debemos demostrar que somos capaces. Tenemos la ilusión de hacerlo y lo vamos a hacer bien desde la humildad, el realismo y el trabajo. “Hemos demostrado en otras ocasiones que tenemos un buen modelo y que todos unidos hacemos fuerza”.
A esa capacidad de Cataluña para hacer bien las cosas se refirió el presidente de la RFEDI, y presidente del Comité Organizador, Eduardo Roldán.
“La visión de los catalanes en la FIS ha sido determinante para conseguir que nos concedieran la organización y que nuestro sueño se haya hecho realidad. La Molina ya ha sacado sobresaliente en otros acontecimientos celebrados en la estación, un éxito para ella y para Cataluña, que vuelve a demostrar que su modelo de trabajo y gestión, basado en la integración de instituciones y estamentos, es una suma que da credibilidad a los proyectos”.
Roldán destacó la importancia de la inclusión a última hora del Slopestyle (SBS) en el programa competitivo, ya que se espera que sea disciplina olímpica en los JJOO de Sochi 2014:
“La Molina 2011 contribuirá a ello, y es una satisfacción para la RFEDI poder ofrecérselo a la FIS”.
Por su parte, Joan Torres destacó el impacto mediático que la cobertura televisiva (TVE y TV3 como productores de la señal) aportará al evento y aceptó el reto de organizar el Mundial de Discapacitados del 2013. También relató la historia paralela que une al deporte de la nieve con los ferrocarriles. Recordó que en 1925 el tren llegó a La Molina.
“Los FGC siempre han estado ligados a este deporte y, como institución pública, una de sus voluntades es la proyección del deporte”.
En su parlamento, Pere Alcober incidió en destacar la importancia de que Barcelona organice la ceremonia inaugural, así como la prueba de big air, ambas en el Palau Sant Jordi. A través de una proyección en pantalla, Alcober destacó cómo se instalará el salto de 31 metros de altura dentro del palacio, “toda una novedad”, ha asegurado, así como un esbozo de cómo resultará la ceremonia inaugural, a la que se espera que asistan 8.000 personas.

La zona de recepción de los participantes se convertirá en una pantalla sobre la que se proyectarán imágenes, lo que aportará un plus de espectacularidad. La inauguración de los Mundiales tendrá lugar el día 14, de las 17:00 a las 18:00, y acto seguido se disputarán las primeras medallas del campeonato, que se habrán decidido sobre las 20:00. Alcober, que recordó que la ceremonia de clausura tendrá lugar en el municipio de Alp, anunció que desde hoy mismo ya han sido puestas a la venta entradas para el día 14 en el Sant Jordi, a un precio de 15 euros, que incluirá tanto la ceremonia inaugural como el desarrollo del Big Air.

Los JJOO de 2022, en el futuro
A Manuel Ibern, responsable de la política deportiva catalana desde su secretaría de l’Esport, le correspondió aportar una nueva perspectiva a propósito del Mundial de Snowboard: la candidatura olímpica Barcelona-Pirineo para la organización de los Juegos Olímpicos de 2022.
“Hay que recordar que será un evento histórico, excepcional, porque por primera vez habrá un Mundial FIS en los Pirineos, no tan sólo en la vertiente española, sino también francesa. En este sentido, se cumple una de las apuestas de la Generalitat: interrelacionar deportivamente los Pirineos.

Los retos que vienen son importantes y, en este sentido, la celebración de estos Mundiales FIS es una clara imagen de futuro para la candidatura olímpica Barcelona-Pirineos”.
En su turno de palabra, Ángel Luis López (CSD), argumentó que, ahora que España es una potencia deportiva mundial, los Mundiales de La Molina 2011 son una apuesta clara para potenciar una de sus ramas menos valoradas: los deportes de invierno.
"Para conseguirlo, nada mejor que estos campeonatos en los que también se implica Barcelona. Estoy seguro de que serán un éxito deportivo que volverá a poner como ejemplo la gran colaboración entre las instituciones y los distintos gerentes deportivos”.
López también hizo hincapié en el hecho de que España tenga en estos momentos dos proyectos que pretenden organizar la edición olímpica de 2022: Zaragoza y Barcelona-Pirineos.

Por último, Ramon Carreras quiso destacar la progresión histórica que ha conducido a que una estación pirenaica catalana haya llegado a ser elegida para organizar unos Mundiales de Snowboard.
“Hace 15 años el objetivo era poder organizar una prueba FIS, y lo conseguimos; hace cinco años apostamos por un Mundial, y aquí está. Es un reflejo de la inquietud de Cataluña por el deporte.

Hemos demostrado que estamos capacitados y que en este proyecto, como en los anteriores, hemos ido todos a una, formando un gran equipo de gestión basado en un tejido social muy amplio, como es al caso de los voluntarios. que son fundamentales, y quiero dar un agradecimiento especial a los clubes”.
También destacó el papel de las escuelas, y en especial la promoción que se ha llevado a cabo bajo el lema ‘Lleva a los niños a la nieve’. Carreras recordó la importancia de este gran acontecimiento.
“Será un espectáculo, con la presencia de 40 países y más de 400 deportistas. Esperamos captar al mayor número de aficionados posibles. El eco del evento que puede multiplicar la pasión por este deporte. Tenemos instalaciones y ahora debemos formar deportistas”.
El acto de presentación concluyó con una fotografía de todos los conferenciantes junto con varios de los snowboarders que tomarán parte en estos Mundiales: Josep Castellet, Carlos Manich, Carles Torner y Oriol Fargas.

12 Comentarios Escribe tu comentario

  • #1
    Fecha comentario:
    09/12/2010 18:55
    #1
    Té collons la cosa. Ara resultarà que són els polítics els que organitzen esdeveniments esportius i desenvolupen l´esport al país.

    Perdoneu, però algú hi havia de dir.

    :lol2: :lol2: :lol2:

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #2
    Fecha comentario:
    09/12/2010 20:03
    #2
    doncs en bona part sí. Si no fos per les estacions públiques, on seria la competició en aquest país? Quan han tardat els privats en muntar parks o fer estadis de competició... Criticar als polítics és un tòpic, Cowboy aporta alguna cosa nova.

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #3
    Fecha comentario:
    09/12/2010 20:38
    #3
    Em sembla a mí que no m´has entès.

    Quan hi hagi algú capaç de tirar un carro endavant amb eficiència i resultats contrastables,sigui bé amb diner públic, sigui bé amb diner privat, i el desenvolupament de l´esquí com a negoci i l´integració com a esport dins la societat catalana o española sigui més gran, llavor servidor tancarà la boca.

    Perquè és ben clar que la proposta olímpica és electoralista, poc realista amb la realitat econòmica i social del país. Que tothom ha de dir que sí per no quedar malament. La resta de grups polítics s´hi sumen perquè des del PSC poden acusar fàcilment a qui s´hi oposi que no volen el bé per la societat catalana.
    A més resulta evident que qualsevol entitat de l´àmbit no s´hi posarà de cul, tothom es quadra i fa el que sigui perquè les coses surtin endavant. I és lògic i normal. Ara bé, alguns podem opinar que no toca.

    Els polítics Oriol, han de crear un marc per al desenvolupament de la societat. Han de donar unes eines, unes institucions, etc. Però el que no pot ser és que les iniciatives siguin d´origen exclusivament públic. A la Catalana no en tenien ni idea de que algú al PSC s´havia il-luminat amb proposar uns Jocs Olímpics. Entenc què són unes olimpíades. Però Catalunya no està preparada. Ep! Penso. Com tothom em puc equivocar. La inversió necessària és enorme, i ara apart de la crisi ja no rebem els ajuts europeus per al desenvolupament. Aquests ajuts sí que hi eren al 1992.

    La iniciativa privada, sigui dels individus, bé sigui dels col.lectius, és la que fa que les coses funcionin. I s´ha d´estar a l´alçada. De moment aquí, en aquest tema en concret penso que no estem a l´alçada. Jo també m´estimo molt el meu país i m´estimo molt el meu esport. I és per això que no vull que això sigui un somni de dos díes i que per bé que s´arribin a fer unes olimpíades d´hivern, a la llarga no es consolidi Catalunya i Espanya el desenvolupament esportiu necessari per l´esquí. A més, el territori hi compta. Catalunya no és el pati de joc dels polítics. Catalunya és dels catalans, de tots i cadascún d´ells.

    Els tòpics xato, per un altre dia, vale?

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #4
    Fecha comentario:
    09/12/2010 21:08
    #4
    I per cert Oriol, aprofito.

    El primer o un dels primers parks del Pirineu va ser el de Porté-Puymorens de la mà d´Snowpark Divison. A en Gerard Freixas ningú li fotia ni "punyeteru" cas en aquesta banda del Pirineu.

    D´altra banda. Un tema polèmic però penso que bastant cert. Algunes federacions, entre elles la catalana es fan un fart de pujar corredors a l´equip nacional que els cremen. És com aquell qui posa galetes al forn i sempre les socarrima. I això encara dura.
    Un país seriòs que vol muntar unes olimpíades no es pot permetre el luxe de que li succeeixi això.

    Jo en el seu moment estava a favor d´aquesta iniciativa però ara no ho tinc tant clar. El 7.6 per cent dels catalans esquïen i el 5% de tots els espanyols. Els països on se solen celebrar aquest tipus d´esdeveniments esportius solen tenir com a mínim una massa poblacional esquiadora del 15%.

    Del lema "Lleva los niños a la nieve"... però aquesta gent què es pensa? Això és un programa promocional? Això és una broma de mal gust.

    És l´esport amb tots els seus integrants qui ha de procurar ser el suficienment atractiu per arribar a fites com Mundials o Olímpics. De moment tenim curses esporàdiques mundials. Els olímpics d´hivern és una altra lliga. I en aquesta lliga no hi juguem, per més que les federacions o els polítics de torn hi posin fins les banyes.

    A mí em sembla fantàstic que els polítics vulguin impulsar els esports de neu i la integració d´aquests en el territori. Però no crec que ho estiguin fent bé.

    Al Pirineu hi viuen al voltant d´unes 70.000 persones. Per què l´esquí no està integrat en l´ensenyament públic en aquest territori per tots els seus habitants? Les sortides professionals a la muntanya són escasses i sovint els seus habitants més joves acaben marxant a la ciutat. Avui dia la població al Pirineu s´ha estabilitzat però seria molt bó crear sinergies entre ambdòs localitzacions. Si algú vol promocionar l´esquí amb diner públic que ho faci amb inversions dins l´educació de les comarques de muntanya. Per exemple. Perquè és bastant extrany voler donar un impuls a les comarques de muntanya amb la bandereta d´unes olimpíades d´hivern, idea extreta d´un polític en baixes hores, sense integrar abans aquest esport en el territori d´una manera evident, ferma, vertical i horitzontal.

    Paro, paro, paro...

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #5
    Fecha comentario:
    09/12/2010 21:44
    #5
    Per anar fent boca Oriol:

    https://www.nevasport.com/noticias/d/18792/porque-espana-sigue-en-el-tercer-mundo

    https://www.nevasport.com/noticias/d/18789/leyre-morlans-deja-la-competicion

    https://www.nevasport.com/noticias/d/18746/mireia-clemente--he-sentido-que-tenia-poco-apoyo-de-la-federacion

    https://www.nevasport.com/noticias/d/19636/jaume-capdevila--en-espana-se-destituyen-corredores-y-no-a-los-tecnicos


    Y la notícia dels 120 milions llençats en instal-lacions a Turín 2006 pels jocs d´aquell any, que ningú aprofita i estan mortes de riure. Peta quan l´obro no t´ho puc linkar.

    Y perdona que em posi en aquest plan però els demés també ens trenquem el cul, l´esquena i el cap per tirar endavant això de l´esquí.

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #6
    Fecha comentario:
    09/12/2010 23:42
    #6
    The Cowboy estic d'acord en part del que comentes.
    En quant a impuls per part de la Generalitat a les comarques del Pirineu, et parlaré del que conec, aquí al Pallars, s'està impulsant desde fa uns 4 anys la formació de tècnics esportius a preu públic que fa que molts dels joves no marxin cap a les ciutats i que inclós en vinguin de les mateixes per ocupar diversos llocs de treball estem visquent, a la llarga, un procés de "muntanyització?".
    Perqué no uns Jocs d'hivern? Que li falta a Catalunya? Baqueira,Granpallars, La Molina i moltes més estàn molt al dia de organitzacions d'esdeveniments de caire mundial (Jocs Olímpics no deixa de ser Jocs mundials, però amb molts més esports)i Barcelona com a seu per a fer els esports de recinte tancat.
    No seré jo qui els hi digui que no podem fer-ho, prefereixo que siguin ells, que en haber-nos esforçat tots els ciutadans i ents públics diguin que no, però només serà perqué hi ha una proposta millor que la nostra, però que nosaltres haurem fet de Catalunya molt millor del que era per fer les Olimpiades.
    Insiteixo, fa falta paricipació conjunta (pública i privada) com es fa fer per els Jocs del 92, un exemple universal de Jocs d'Hivern.
    https://www.nevasport.com/nevablogs/skitime/

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

    • Gracias!
  • #7
    Fecha comentario:
    10/12/2010 00:03
    #7
    Gerard, sí i no. Els Jocs Olímpics duren màxim quinze díes. Catalunya i el Pirineu ho són 365 díes l´any.

    Falten millors comunicacions per carretera. Millonada al canto.

    Falten més allotjaments en determinats punts. Millonada al canto. I que no caiguin en mans "amigues". Durant molts anys s´ha finançat el boom immobiliari a comarques de muntanya per segones residències enlloc d´apostar per un model hoteler. Els bancs han apostat indirectament per un model erroni. El temps ha donat la raó a qui dèiem que això no anava bé. Et remeto a un post sota el meu nick anterior.

    Falten infraestructures a nivell d´innivació. Tant en alpí com en fons. Millonada al canto i de les guapes.

    El cos de voluntariat s´ha de formar. Tothom sap caminar pel carrer però no tothom sap caminar per la muntanya i el que representa l´esquí, el mal temps, etc, etc,...

    S´han de crear les infraestructures per al luge, skeleton, etc. Costen un dineral. Qui les farà servir després dels jocs?

    S´han de crear les infraestructures per als salts d´esquí. Torno a dir, qui les farà servir després?

    Els diners Gerard són una cosa que falta molt avui dia. Però també falta molta confiança en el que som. Uns jocs olímpics són un bon tret per canviar la tendència. Però saps què passa. Qui se´n fia d´un país amb un nivell de competició esportiva com l´esquí alpí en clara baixada?

    Jo també vull uns jocs olímpics. Però amb seny. I ara no toca. En el seu moment vaig pensar que ja estava bé. Després vaig rumiar.hi bé i vaig veure que no.

    Amb menys inversió de la que cal per un esdeveniment de quinze díes es pot millorar la situació dels esportistes i de les estacions del pirineu. Quan collons pensen treure la marca Catalunya Neu a l´estranger. Els andorrans inverteixen un milió d´euros en vendre´s fora, cosa que els repercuteix en trenta milions de facturació. Què passa que Andorra no està al mateix Pirineu que nosaltres?

    Insisteixo, jo també vull uns Olímpics. Però també vull un mercat de neu decent, vull poder vendre´m a l´exterior, vull poder tenir equips competitius a nivell internacional, vull tenir publicacions decents, vull, vull... Tots volem, el què de tot és el making off. I a mí aquest no em convenç.

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #8
    Fecha comentario:
    10/12/2010 09:19
    #8
    L'Hereu és un inutil!!!

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #9
    Fecha comentario:
    10/12/2010 09:21
    #9
    bravo...sàvies reflexions..
    jo tampoc crec que la manera de promocionar la neu sigui fent la casa per la teulada..
    si invertim un 5% del cost d'uns JJOO en promoció directa de l'esport, adequació de curriculums, formació,etc.., podem posar l'esport de l'esquí al lloc que es mereix.

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #10
    Fecha comentario:
    10/12/2010 21:37
    #10
    The Cowboy, unes Olimpiades són un MOTIU per al progrés, que el progrés pel progrés en si no acostuma a ser acceptat, en cambi un progrés disfrassat amb màscara de Jocs Olímpics si que es acceptable. A part, quina millor promoció pot haver-hi que un esdeveniment internacional d'aquesta magnitud, exposat a tots els mitjans. T'imagines el cost de 15 dies d'atenció de tot el món?¿
    Penso que t'equivoques en pensar que els Jocs Olímpics són 15 dies, ja que la proposta ferma ha de estar feta i han de estar creades unes infrastructures impressionants que en 15 dies no es fan. T'imagines que, encara que fos només per als Jocs Olímpics es milloressin les carreteres, transports públics, estacions d'esquí.. ONDIA! SI ES EL QUE VOLEM! Una participació conjunta del capital privat i públic per anar endavant en els Jocs Olímpics.
    I tot el que s'hagi fet per als Jocs, a la brossa¿? Nooooooo, espais per a iniciar nous esportistes en aquestes modalitats, motivats per els ídols que en els Jocs d'Hivern de Barcelona de 2022 van veure..
    I en quant a la marca Catalunya Neu, et passo la noticia de Neilson i portar 20.000 esquiadors de l'estranger.
    https://www.nevasport.com/noticias/d/20148/neilson-traera-20.000-esquiadores-a-lleida-en-2011-2012

    En quant a Andorra, realment no està al mateix Pirineu, es com si diem que Baqueira Beret està al mateix Pirineu que Masella, inclós Baqueira i Espot, estàn molt a prop i la qualitat de neu, km esquiables són diferents (Andorra ademés té Grandvalira, un projecte impressionant).

    https://www.nevasport.com/nevablogs/skitime/

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

    • Gracias!
  • #11
    Fecha comentario:
    10/12/2010 23:45
    #11
    Santa Inocència. Ai els vint anys!!

    Gerard, deixa-ho córrer va.

    :-:

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0

  • #12
    Fecha comentario:
    10/01/2011 12:05
    #12
    Entre las 200 primeras personas que se hagan asiduos o locales de La Molina en su ficha , regalaremos 50 entradas para la inauguración del campeonato del mundo de snow, solo tienes que seguir este enlace:

    http://www.canalsnowboard.com/guia/lugares/la-molina_12/index.html

    karma del mensaje: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0


Escribe tu comentario





 

Si este mensaje tiene un solo insulto, no te molestes en enviarlo, porque será eliminado.
AVISO: La IP de los usuarios queda registrada

Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. AVISO: La IP de los usuarios queda registrada, cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.



Lo más leído: