MALALTS DE NEU

uriloki
Publicat: 24 November, 2013 11:35PM
Ale! m'acabo de treure 2 dies de pasi per al Pic du Midi unlimited a meitat de preu a la seva web...(vàlids per a tota la temporada fins a l'11 de maig)

... Ara a trobar gent per a montar un grupet per a fer un parell de dies dissabte divendres sortint divendres tarda-vespre... i arribar diumenge nit.

Interessats apuntar-s'hi i així acabem de tancar grup de possibles, dates, etc...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 November, 2013 11:31AM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 1,341
- Ja et vaig contestar:
El pla A no m'encaixa, soc dels que tinc "la sort" de treballar i proposes 3 dies totalment laborables.
El pla B en canvi es "dels meus", tan es així com que ahir mateix vaig posar aquí quelcom en que en parlava (grup baix Llobregat):
Conec la Grave bé (coluair Banana, Patou, les freux.., aqui no me cal guia sinó es per algun "invent"guiño i he baixat la Midi de Bigorre pel canto de Bareges, (el del video, però la neu no estava tant bé). Tinc molt interès en baixar el Midi de B., per la variant Nord, que porta a la carretera, cota 1200 m, pel que millor si portem guia local i es una mica mes endavant en el temps (el punt de sortida es una tartera, la neu ha d'estar estabilitçada), a més sembla que han posat un bus de recollida? a més la Mongie va resultar ser una bona estació pel free-ride, del millor del Pirineu... Mire-ho el post meu d'ahir i cerquem unes altres dates per anar-hi ?? i parlem de plans “d’aquests tipus”? us donc el meu mail: sergi@gfont.com
Fins aviat!

- Respecte a treure el forfait del Pic de Midi avançadament no se que dir-te, aquests dos teférics son lents, amb signatura de renuncia, i difícil àcces esquiant sino vens de la estació Mongie, entenc no inclosa? i en canvi, l'àcces al telefèric esta inclòs en forfait de Tormalet de 4 o més dies, no us precipiteu!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 25 November, 2013 12:16PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
La nord del Pic du Midi és canyella fina, eh? Només amb mooolt bones condicions i.... o amb guia o bé pujant-la per després baixar-la. Oju!



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 25 November, 2013 10:23PM
Et canvio els remontadors més ràpids per no trobar-me gent baixant. Es un espai de muntanya... i això és com anar a La Grave... la idea es anar amb guia (almenys la que porto jo) entre varis no surt car... i com a La Grave... hi pots anar i disfrutar... o pots anar i disfrutar amb la neu que toqui...

... Ara mateix i amb neu pols estarà de la canya... i a la primavera amb neu primavera estarà com està l'esquí de muntanya... si algú vol anar perfecte.

Sache, ja et vaig lleguir i per això poso aquest post, per trobar una data, però si no necessites ni guia ni res... que més dona? La meva idea es la de com a mínim invertir un dia esquiant aquí i no sortir-ne per anar a pista :P
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 November, 2013 11:17AM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 1,341
Mireu el que vaig escriure:

- “..tinc molt interès en baixar el Midi de B., per la variant Nord, que porta a la carretera, cota 1200 m, pel que millor si portem guia local i es una mica mes endavant en el temps (el punt de sortida es una tartera, la neu ha d'estar estabilitzada), a més sembla que han posat un bus de recollida? a més la Mongie va resultar ser una bona estació pel free-ride, del millor del Pirineu....”, es a dir, per fer la part de darrera, me cal un guia, no ho conec i i estaré encantat de compartir-ho amb algú de vosaltres.

- un altre cosa es, per baixar endavant cap a Bareges, repetint el camí que ja vaig fer (2 hores entre pujar telefèrics i baixar), en un dia de bona visibilitat, crec no me cal guia. El problema es, en aquesta cas, has baixat cap a l’estació de Bareges i, sinó portes el Forfait de l'estació, tinc dubtes que et deixin pujar? Cap a la Mongie només he baixat des de l'Estació intermitja , tot i que preocupar-se per això, me sembla una tonteria de 10 € més o menys! .

- la vista des de la Midi de Bigorre al sud es excelent, veus des de l'Aneto al Vignemale, amb el Neoville i el Mont Perdut davant, molt recomamanble! ara bé, de comparar la baixada amb la Grave, crec que no fa.., la Grave mira al nord i te gel a la part superior que conserva la neu com a la nevera. La midi de Bigorre es una tartera (t'ho dic per que la he pujat a peu! a l'estiu), encarada al sud (més sol) i els camins de tornada son pistes de tot terreny o btt.

Ara mirava el calendari, jo podria el cap de setmana d’abans de reis, del 3 al 5 de Gener. La darrera setmana de Gener soc a Austria , amb la setmana de vacances (viatges de Carol, si us animeu..), sinó es el cap de setmana aquest , per mi ja seria cap al Febrer o Març, com us aniria?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 26 November, 2013 01:23PM
Jejeje no si comparar... es una comparació fatal... ja ho sé.. però la filosofia es la mateixa.

Per mi febrer i principis de Març sería bó ja que es la època a més en que més seguretat de trobar toll de neu trobarem,

Sobre el tema de Bareges, crec que amb el forfait de Pic du Midi, et deixen agafar el remontador que et porta fins al col del Tourmalet i d'allà... per pista fins a la base del telefèric de nou. Amb bon dia efectivament no crec que faci falta guía pero per a fer les baixades de la Nord fins abaix va a ser que si... I en qualsevol cas, per a fer les baixades més normals del 1r "tronçon" tampoc fa falta guía doncs va directe sobre l'estació.

Pose-m'ho ja doncs... que això va agafant forma.

21-22-23 FEBRER

o

28-1-2 MARÇ
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 November, 2013 02:27PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Repeteixo, oju amb la Nord del Pic du Midi. Jo, abans de baixar-la, la pujaria primer....:





Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 November, 2013 04:44PM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 1,341
NO ES AIXO.

Aquesta baixada que marques es la de la poubelle. Esqui extrem.

La cara nord es per la sortida sud tradicional però girant a est fins a trobar una vall tranversal darrera (nord-est) que fa un rierol amb un cami
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 November, 2013 06:12PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Et refereixes doncs a le Jardin o a Roche Noire, oi? Si és així, és molt més assequible, però jo, en cap cas, els diria Nord a aquestes dues, tenint en compte que la de la Poubelle ja és NE realment. De Le Jardin o Roche Noire comencen sud, i quan arriben "a baix" giren a l'Est, resseguint el fons de la vall (el rierol que dius).



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 26 November, 2013 07:33PM
No ens espantem home! que això ni amb guia! jajajajajajajaja Som malalts de neu pero no malalts literals!risasrisasrisas

La baixada classica del Pic per la vesant sud es la que va cap a la dreta i es pot veure que acaba just al remontador de bareges que retorna al col del tourmalet (per això deia que crec haver llegit que amb el forfait del Pic aquest remuntador entra).



i la baixada "nord" son les que baixen fins més abaix de l'estació i a on et recull la navette i que a la primera imatge es divideix cap a l'esquerra... una cosa similar a fer l'itinerari Gerber o com s'escrigui de baqueira pero amb algú que et ve a recollir enlloc de fer dit i esperar indefinidament! El que volem fer es la Combe de l'Ours o Coume du Pic que li diuen aqui! A més de la classica i el que es posi per devant!

Fixeu-vos que des del primer "tronçon" tb hi ha rutes que baixen fins a la mateixa zona (rutes blanche i jeune) i d'altres que fan la baixada normal fins a l'estació

Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 27 November, 2013 01:33PM
ja tinc hotels mirats i tot... i la veritat es que hi ha un a Campan, a 6 km de La Mongie que surt tirat de preu amb mitja pensió i tot... jajaja no és de luxe però ja farem no? A més té parking i la mitja pensió a 42€ per persona en doble... si som 5... menys :P

Fins allà, en cotxe des de Barcelona... com anar als Alps! jajajaja 7 hores quasi sense peatges (autovía fins a Barbastro i amunt!)... tota una petita aventura.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 November, 2013 07:36PM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 1,341
El que a la Mongie li diuen la cara nord es el que es correspon amb la Come du Pic del pla que aportes, tot i que sovint es baixa a la dreta del telefèric (mirant de cara) per anar girant a la dreta, nord. Fixeu-vos que vas a parar a Artigues, a 1300 i més al Nord, molt per sota dels 1800 m de la Mongie.

Respecte a l'hotel, ja ho veurem, però jo un plantejaria com un cap de setmana de 2,5/3 dies a Tourmalet, una gran estació per fer fora pistes i m'agradaria allotjar-me alli.

Per últim el temps de camí. Jo hi he anat amb bon temps per Bielsa, Túnel i coll d'Aspin, prop de 4,30 h (el camí lògic, passant pel costat de la meva estimada Piau). Per la Vall d'Aran entre 5 i 6 hores i, un dia de mal temps, per Perpinyà, Tolosa i Bagneres de Bigorre, quasi 6,30 h, quasi bé com anar a l'Alpe d'Huez, tot depent del temps “del dia” per decidir el camí.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 29 November, 2013 12:59PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Cita
sache
El que a la Mongie li diuen la cara nord es el que es correspon amb la Come du Pic del pla que aportes, tot i que sovint es baixa a la dreta del telefèric (mirant de cara) per anar girant a la dreta, nord. Fixeu-vos que vas a parar a Artigues, a 1300 i més al Nord, molt per sota dels 1800 m de la Mongie.

Sí sí, ja em va quedar clar. Si allà els ho coneixen com la nord a la Come du Pic, doncs perfecte. És el que hi ha. Ara bé, si agafes un topogràfic... de nord no té gens! risas El més semblant a Nord, i que en tot cas és NE, és la que us posava abans.

Anant a petar a la mateixa vall de l'itinerari Come du Pic, hi ha més baixades alternatives, amb nom i tot, que també son canyella fina. Només aptes ambmolt bona neu perquè les orientacions a dalt de tot no son les millors (Sud). La que us dic quedaria a la dreta del cable, mirant quan s'hi puja.

Cita
sache
Per últim el temps de camí. Jo hi he anat amb bon temps per Bielsa, Túnel i coll d'Aspin, prop de 4,30 h (el camí lògic, passant pel costat de la meva estimada Piau). Per la Vall d'Aran entre 5 i 6 hores i, un dia de mal temps, per Perpinyà, Tolosa i Bagneres de Bigorre, quasi 6,30 h, quasi bé com anar a l'Alpe d'Huez, tot depent del temps “del dia” per decidir el camí.

Com que jo visc a prop de Figueres, al temps per Bielsa l'he d'afegir una hora, i al temps per Perpinyà, se l'he de restar, per tant, em queda en el mateix. Després a mi em caldria valorar el cost del viatge (peatges). Però vaja, ara per ara, de moment, no m'ho plantejo seriosament, ja us ho dic, perquè aquesta tempo s'ha de veure cóm anirà (tant de neu com de diners), que tot just la comencem ara pulgar arriba



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 29 November, 2013 08:52PM
home la idea sería repartir costos entre tots... si tu estas per figueres... i jo soc de sabadell... i s'ha d'anar... anirem per toulouse i llestos :P que total.. el tema es tocar a repartir jajajaja

X cert... del 7 al 10 de març marxo a la grave :P algu s'apunta???
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 30 November, 2013 10:27AM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Cita
uriloki
home la idea sería repartir costos entre tots... si tu estas per figueres... i jo soc de sabadell... i s'ha d'anar... anirem per toulouse i llestos :P que total.. el tema es tocar a repartir jajajaja

X cert... del 7 al 10 de març marxo a la grave :P algu s'apunta???


He anat amirar al google maps els temps i km que marquen, i la veritat, deu n'hi do!, hehe. des de Figueres, tinc poc més de 4h anant per Toulouse i gairebé 6h anant per l'eix i Barbastro.

He mirat, també per gust, des de Sabadell, i marca prop de 5h, tant per l'A2 com per l'eix, i 6h per Ripoll i St Girons (mitja hora menys pel Cadí).

La veritat, és un passeig, eh? :-) perquè des de figueres tinc 5,5h a La Grave :D (això sí, amb molts de peatges).

Apuntant-m'ho tema LG!



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
lnde7
Publicat: 30 November, 2013 12:33PM
A mi també m'agradaria molt apuntar-me (Tot i que LG ja son palabras mayores).

Però bé, jo estic com en Freeride, a l'espectativa. No em puc permetre fer plans a més d'un mes vista ara mateix.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 30 November, 2013 03:20PM
Home no es una aventura per fer cada cap de setmana i vulguis que no està no massa ben comunicat... si des de Barcelona ja hi ha 4 hores a Baqueira...

jejee de Sabadell ho tinc molt present quan es tarda jejeje


Jo per si de cas el tema de La Grave ja m'he l'he reservat per anar del 7 al 10 de març... Inde això es un cap de setmana llarg bastant més light la veritat però pot estar moooolt wapo.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 07 December, 2013 06:53PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 128
Hola a tot-hom. Jo vaig estar a La Grave fau un parell d'anys i em va fer de guia un xaval vasc que feia temporada treballant a un hotel. Va ser bonissim. Estic molt interessat en anar al Pic Du Midi, i si es en companyia freeridera millor. Aniré seguint el post i si veig que las dates em van be pot ser m'apunto.

Per cert, m'ha semblat lleguir que algú triga 4 h per anar de Sabadell a Baqueira?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 09 December, 2013 11:48PM
jajaja donant tota la volta per l'autovia i pujant passat lleida... es q el que es tarda.. més o menys... si es va per la seu i sort... menys, clar.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 13 December, 2013 11:04PM
Nois... no m'agrada anar als llocs sense coneixer-ho bé... així que... Dimecres estic a Pic du Midi amb guia jajajajajajaja


SI algú s'hi anima faré la classica i la d'artigues... i probablment si la cosa aguanta alguna baixadeta més de regal mano a mano.

Ja us passaré el rapport, no es el millor dia... (el 19 neva tot el día) perooooooo es quan hi puc anar :P En qsvl cas... com sempre q es va a muntanya... trobare de tot pols, dura, crosta, tova, humida i primavera...

L'hotel tiro d'un que està a Bagneres de Bigorre (a uns 30 minuts) baratet i amb parking gratis (i recepció fins a les 23.00) ja us diré q tal pero es baratet baratet


Repeteixo si algú s'anima... dimarts17 esqui a Baqueira... dimecres18 ski al Pic :P (Bon plan)
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 14 December, 2013 02:19PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
És díficil compagina aquestes coses. Jo el 21, de camí a Galícia, estaré per algun racó, o del piri occidental o en valdezcaray... ecanra per decidir :D No es lo mismo, no! risas



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 15 December, 2013 05:23PM
Registrat: 10 anys fa
Publicacions: 29
Jo estare al cas del report que facis, vull anar-hi tambe.

Ja explicaras
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 16 December, 2013 01:13PM
canvi de plan d'última hora i al final no vaig cap allà i em quedo uns dies per Vallnord...

... provarem sort més endevant o quan el grupet d'aqui trobem dates.

X cert dijous s'esperen al Pic du Midi... 30 cm de neu nova fins a la cota 2.200... aleeeeeeeeeeeeeeeee

altre punt a tenir en compte. tema assegurança. No hi ha un assegurança de dia pero està inclosa dins de l'assegurança de l'espai Grand Tourmalet x tant, la targeneu (que cobreix fora pistes dins de l'espai delimitat d'una estació, cobreix ueeeeeee)
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 December, 2013 07:55PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 835
Yo ire el fin de semana de reyes, el domingo skiare con mi pareja, pero el lunes encantado si estáis alguno. El Midi lo he bajado por dos sitios: hasta la estación y hasta Artigues por el camino normal (la que pone camune de pic), para la Norte el año pasado había que rapelar, nos echamos para atrás aunque ibamos con cuerdas, es muy heavy!!!

También me pica mucho la bajada que se pilla pillando la silla de 4 thermes. Si alguno estáis el 5 o 6 en pistas y os apetece quedar mandarme privado.



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
uriloki
Publicat: 12 January, 2014 09:55PM
posem data ja?

Si no ja us dic que porto de cap... i si algú s'apunta millor.

A mi el cap de setmana de 31 gener, 1 i 2 de Febrer... em va de conya.

marxar divendres al vespre (molts treballem!!)... nit a Llavorsí o similar en un hostalet.
dissabte .... esquí a Baqueira aparcant al Port (fora pistes inclosos)... i després de l'esquiada tirar fins a Campan (hotelet molt baratet i mitja pensió)... un parell d'horetes des del Port.
diumenge ... fora pista a Pic du Midi i tornada a partir de les 15.00 per Bielsa (són 5 horetes fins a BCN per autovía la gran majoría). A sopar a casa!


Per cert... tinc un forfait amb descompte del Pic a cedir a 20 euros.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 15 January, 2014 08:18PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 835
Yo por ahora no puedo, estuve hace dos findes, aunque no hicimos el pico. Mi idea es ir el finde del 15 de Marzo, ya se que queda lejos pero puede haber mejor tiempo e igual más nieve, igual hacemos kedada allí, si se hace algo os comento.



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 January, 2014 12:14AM
Registrat: 11 anys fa
Publicacions: 130
Cita
uriloki
posem data ja?

Si no ja us dic que porto de cap... i si algú s'apunta millor.

A mi el cap de setmana de 31 gener, 1 i 2 de Febrer... em va de conya.

marxar divendres al vespre (molts treballem!!)... nit a Llavorsí o similar en un hostalet.
dissabte .... esquí a Baqueira aparcant al Port (fora pistes inclosos)... i després de l'esquiada tirar fins a Campan (hotelet molt baratet i mitja pensió)... un parell d'horetes des del Port.
diumenge ... fora pista a Pic du Midi i tornada a partir de les 15.00 per Bielsa (són 5 horetes fins a BCN per autovía la gran majoría). A sopar a casa!


Per cert... tinc un forfait amb descompte del Pic a cedir a 20 euros.

Ja tens coneixement fora-pista? Estat neu, arva, pala, sonda, rescat? Ara que ja és obert al públic saps que està molt trinxat? Estàn marcats d'alguna forma els itineraris?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 January, 2014 10:55AM
Registrat: 10 anys fa
Publicacions: 1,346
A veure... coneixement de fora-pista, el tinc.

Estat de la neu? Mai se sap fins que no vas cap allà! Però això és el que té esquiar fora pista, que les neus son variables i no sempre es POW...

Arva, Pala, Sonda... sempre el llogo quan haig de fer coses d'aquestes...

Rescat? Home la idea es que no hi hagi d'haver rescat de cap tipus, però si que es requereix d'assegurança i s'encarrega de la mateixa l'estació de Grand Tourmalet (per això en forfaits de 6 o més dies s'hi inclouen els telefèrics).

Ara que es obert al públic (sempre ho ha estat), depen de les nevades está més o menys trinxat... aquesta setmana allà... s'hi esperen +60cm d'acumulació de neu... ni que hagin passat les 8.000 persones que passen en una inauguració de temproada a Masella queda molt trinxat...

Els itineraris NO ESTAN marcats, pero si que son molt evidents. Els del 1r troç i el clàssic (fins a Bareges) son relativament fàcils de seguir, els que baixen fins a Artigues son els que poden presentar alguna dificultat. Altres variacios d'itineraris... doncs requereixen d'un guia però hi ha mooooooltes possibilitats...

La cara Nord... oblidala, no tinc nivell ni collons per a baixar per allà...



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 January, 2014 12:24PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 835
El fin de semana del 15-16 de Marzo iré con amigos si alguien se anima.



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 28 January, 2014 09:45PM
Registrat: 10 anys fa
Publicacions: 1,346
Gorka.... cuenta con ello si negocio la clausula de libertad... que habré vuelto de La Grave el finde anterior jejejejejejejeeje

Pasame mail por privado y estamos en contacto!



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.