MALALTS DE NEU

Publicat: 21 February, 2012 01:40PM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 39
Aquest refereixes amb el firm?

Si s'ha de fer esquí de primavera, per aixó millor evitar boscos, etc... Ordino penso que es una bona opció pq potser a cotes molt altes, creuassans, encara trobem neu pols i mentre vagi avançant el dia anirà convertint-se amb neu primavera sobretot el vessant del creuassans i el llac. A l'altra vessant la negra es una bona opció pq estarà ple de bambs i podrè disfrutar una mica. Que n'opineu?

Per cert, com més ample tinguis els esquís més fàcil es esquiar per neu crosta no? Actuen com trenca gels, es possible?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 February, 2012 01:43PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 766
En busca del solete i a disfrutar home!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 February, 2012 04:43PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
El firm és aquella capa deliciosa de neu estovada pel sol, 3 o 4 cm com a molt, i que per sota hi ha la capa dura. Només es troba fora de les pistes i en un descens amb molt desnivell només es troba en una franja de cotes que es va desplaçant cap a dalt a mesura que avança el dia.

El firm normalment es troba en zones assolejades, no en boscos, perquè allà no toca el sol i ha de fer molta calor per trobar-la allà. Però, mai se sap....

El que comentes de Ordino, és cert, tal i com ho dius. Aquest cap de setmana hi haurà el Dorado per allà.

Home, jo no tinc esquis, però quan més ample sigui un esquí, amb més superfície es repartirà el pes, per tant més difícil serà que trenquis la crosta, ara bé, com la trenquis suposo que deu anar igual de malament que amb uns de més estrets. Un trenca gels puja sobre el gel i el seu pes el trenca, i així l'hèlix pot anar avançant apretant contra l'aigua. Si tu et refereixes a trencar la crosta amb els esquis d'igual manera....quan més estrets siguin més fàcil et serà trencar-la, suposo jo, ara bé, jo evitaria trencar-la el més possible...



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 21 February, 2012 07:24PM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 39
Si fan el dorado tancaran el Creuassans?

El tema del esquí amb la crosta, l'ideal es no trencar-la, peró si es molt poc gruixuda aleshores entra la meva teoria en joc.

Quan es molt prima la crosta el problema que tens quan esquies es que s'encarrilen, s'enganxen. Si tens uns esquis més amples en la sortida de la virada podrien trencar amb més facilitat la capa i no encarrilar-se l'esquí. És un teoria, ara quan hi ha crosta vaig saltant forçant el giro, però m'agradaria la opinió d'algun expert en crosta i esquiador, que els snow ho teniu més fàcil amb aquesta neu!smiling smiley
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 23 February, 2012 01:06PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Cita
freeride
Potser un bon moment per gaudir del firm ;-)

Firn amb n guiño

[es.wikipedia.org]




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 23 February, 2012 03:02PM
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 5,829
Llavors, llegint això que has posat, el que dic no és firn, però totes les persones amb les que he parlat li diuen firn.



Hay 10 tipos de personas, los que entienden binario y los que no.
SnowEvolution.com
Miniestaciones.net
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 February, 2012 08:10PM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 52
vaig estar ahir a porte i hi ha neu, pero a partir de les onze-dotze cota mitja i baixa ja està papa, pero mes o menys encara no es allo tan pesat, me sembla q com segueixi aqeta calor poca cosa més podrem fer
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 26 February, 2012 11:57PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 400
Avui he tornat a estar a Porté. A aquesta estació encara hi queda neu tot hi que amb la calor com és normal la neu transforma ràpid en cotes baixes.

La Molina i la Masella fatal, sobretot la primera. Vallter y Eyne un pel millor però bastant malament igualment... FontRomeu molt malament la zona de cara sud...

Aquí teniu el reportatge d'avui on veureu fotos de totes les zones: [www.nevasport.com]

Està clar però que de la zona oriental del Pirineu les millors estacions per anar ara mateix són Ax-les-Thermes, Pas de la Casa, Porté Puymorens i Formigueres. Per aquest ordre.

Salutacions! pulgar arriba



www.meteopirineu.com, 40 estaciones en tiempo real en el Pirineo.

Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 February, 2012 10:02AM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 766
Muse_matt, com estaven les canals d'Eyne??
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 27 February, 2012 10:52PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 400
Cita
amancho
Muse_matt, com estaven les canals d'Eyne??

Al report tens una foto on es veu gran part de l'estació:


Poca neu però algu hi havia a part de la neu de canó.

Salutacions.



www.meteopirineu.com, 40 estaciones en tiempo real en el Pirineo.

Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 10 March, 2012 04:45PM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 63
Per si a algú li interessa Porté avui estava ESPECTACULAR!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 March, 2012 02:34PM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 63
Sabeu que passa amb Puigmal 2900? ha tancat la temporada? aquesta setmana sembla que li pot caure una bona nevada entre dimecres i dijous i si tinguessin intenció d'obrir seria sens dubte la meva opció pel cap de setmana. Salutacions.

PD: sabeu les dates de tancament (salvo desastre climatològic) de les estacions formigueres, porté, font romeu, les angles, cambre d'aze i puigmal?

EDITO: o si son correctes aquestes?
Formigueres 1 d'Abril
Porté 27 de març
Cambre d'Aze 18 de març
Puigmal 2900 3 d'abril
Font romeu 14 d'abril
Les Angles 22 d'abril


Editat 1 vegades. Última edició el 19/03/2012 02:38PM per SnowKite83.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 19 March, 2012 08:57PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Puigmal està xapada ja (Segons Turisme de França), els números són els que són i tanquen el dia que tanquen... no és la primera ni serà pas la darrera vegada que ho fan així.




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 20 March, 2012 10:15AM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 63
Encara que la previsió fos tancar el 3 d'abril i les neveades que rebràn aquests dies no reobriràn l'estació? Sort que en general Neiges agafa bastanta neu de sud... On em recomaneu anar aquest cap de setmana que ve? veient que la cota estarà justa justa...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.