MALALTS DE NEU

Publicat: 05 February, 2012 09:09PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 19,130
Si jo no dic que no sigui car, que ho és, sinó que em sembla molt lleig criticar que es miri més qui és resident i qui no. Alguns volen ser residents de cerdanya, vivint a barcelona, amb tunel gratis, area verda i encara molts desgraven per la segona residència colant-la com a primera....



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 05 February, 2012 09:37PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Cita
Funk-A-Chusti
Si jo no dic que no sigui car, que ho és, sinó que em sembla molt lleig criticar que es miri més qui és resident i qui no. Alguns volen ser residents de cerdanya, vivint a barcelona, amb tunel gratis, area verda i encara molts desgraven per la segona residència colant-la com a primera....

Això és tant criticable com el fet de que alguns no el paguin i d'altres si, o tots moros o tots cristians, i jo no estic a favor del tot gratis, les coses valen uns cuartos i s'han de pagar els serveis per a que no hi hagin abusos, com el que cometen els de les segones residències amb les gratuitats.

El tema aquest del territori i tot això està molt i molt bé, és molt bucòlic, però pitjor és haver de viure a la gran ciutat per molts serveis que tinguem també tenim una de merda que no vegis, i no em refereixo pas nomes a la de l'aire. I Cerdanya no seria pas el meu lloc ideal per a viure a la muntanya, és car de nassos amb uns serveis més aviat patètics, però per exemple aquests dos milions d'euros, per exercici, que han sortit de ves a saber on (O sigui, de papà govern) es podrien haver invertit en arranjar el FFCC entre Barcelona i Puigcerdà i reduïr encara més el temps de trajecte o que el túnel fos del tot gratuït per als vehicles de transport colectiu i públic, però no pas per als particulars, per exemple. O es podien haver invertit en dotar encara més a l'hospital transfronterer de Puigcerdà ... per citar alguna cosa concreta.

Haver aplicat una política de descomptes seriosa, que ajudes realment a qui hagi de treballar i passar cada dia per aquest túnel (O el peatge de Mollet, Martorell o Vallvidriera, per citar-ne alguns, que no nomes s'ha de vertebrar la muntanya) doncs que pagui uns preus molt més ajustats, no és difícil de controlar, una mateixa targeta i posem per cas un mínim de 15 trànsits d'anada i tornada al mes doncs un peatge a un 20 o un 25% del preu de tarifa, aquí l'opció de frau no existeix, és a l'abast de tothom i assumpte resolt, tots iguals davant la llei i els "jetes" de les segones residències no tenen res a pelar per que no poden fer tants trànsits, i si els fan doncs millor per que així segur que deixen més pasta al territori si pasen tants dies a la Cerdenya amb la casa oberta i no pas tancada.

Realment el frau és això, el frau és que ens enganyen amb un debat equivocat de si gratuït per a les segones residències o no i el debat real hauria de ser per que nassos ningú ha fet una política de descomptes amb cap i peus? I sobretot, qui s'ha enriquit amb tot això... perque no oblidem que la dona d'algú ex-molt honorable estava al consell d'administració d'aquesta empresa ... i unes quantes més ... al final tot acaba a la mateixa claveguera Enfadado - AngryEnfadado - AngryEnfadado - Angry




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 05 February, 2012 10:19PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 19,130
A mi si em fan pagar m'ho possen facil, sempre per la collada, com feia fa anys.... DiablilloDiablilloDiablilloDiablillo

PD: A més soc ruc a més no poder i algun cop m'he equivocat de targeta i he pagat sense voler.....



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 February, 2012 10:07AM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 39
David has de tenir en compte la inversió inicial per calcular la taxa de retorn. Et pot semblar molt voluminós el benefici, però si poses el valor actual de les inversions el retorn es el que et vaig dir.

Torno insistir-te el tunel de porte,, no són comparables, es pagar exclussivament el tunel, a el tunel del Cadí es paga els 30km previs i posteriors al tunel.

Estic d'acord amb tu, s'haurien de fer polítiques actives amb descomptes a transports col.lectius, empreses de la Cerdanya i pq no reinvertir amb el tren de puigcerdà, ni que tinguis en compte que mentre sigui de l'estat el tren a puigcerdà es competència de l'estat i ja sabem com les gasten. El tema del hospital es el mateix depèn de convenis estatals i fins que no siguem un estat dependrà de Madrid.

Respecta, el tema d'Andorra, la Cerdanya segueix sent competitiva si li sumès, hotel a la Cerdanya Spa i forfait a la Cerdanya Fra per la gent de baix poder adquisitiu.
Per la gent d'alt poder adquisitiu no crec que deixin d'anar a la Cerdanya pel preu dels tunels, sino per la oferta d'oci i Puigcerdà esta ben segmentada per atreure aquest tipus de client. Les botiguès estan dirigides al pijos de bcn i Fra.

La qüestió i els problema de la Cerdanya respecta Andorra es que no te una oferta hotelera competitiva per atreure turistes anglesos i rusos. S'ha construït massa segones residències. Espero que els Jocs olímpics portin la construcció de més hotels a la Cerdanya, aixó es per mi la clau.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 February, 2012 10:43AM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Això de que el túnel de Porté no és comparable és més que discutible, sumes aquests 30 kms, ok, per exemple suma al preu del túnel del Puymorens els vora 25 kms de l'autopista C-33 i ja tens un túnel i una autopista (Que no carretera!!) i suma els peatges, veuràs que tot i això el preu és molt i moooooooolt inferior per trajecte. I trio precissament aquesta donat que és una de les altres autopistes amb gratuitats per veinatge.

I pots dir que el manteniment del túnel i accesos és més costós ... doncs dubto que ho sigui,, bàsicament per una raó, el trànsit que suporten l'una i l'altra no són comparables, l'accés diari a BCN per la C33 por tranquilament en un parell de dies laborables fer els mateixos trànsits que en una setmana punta el túnel del Cadí. Així que un te el problema del fred, però l'altre suporta un trànsit de vehicles molt més elevat.

En quant al retorn, si es declaren aquests beneficis ja descomptats els costos d'amortització comptable parlem de diners que s'escolen, diners que nomes en part tornen a la Generalitat i que en gran part van a parar a butxaques privades amb el suport i l'aprovació de la Generalitat. Però si això és un problema potser és que no s'havia d'haver fet aquest túnel i s'havia d'haver plantejat una altra sol·lució per a la Cerdanya. No estic a favor, ni molt menys, del gratis total, però si que em sembla que les coses es poden fer molt i molt millor.

En quant al problema de la Cerdanya és ben clar, estem totalment d'acord, massa llit fred i poquíssim llit calent, i és precisament per això que són inviables (Entre d'altres raons) un Jocs a la Cerdanya. Apart del tema que hi ha escassos llits d'alta qualificació, cosa que es mira el COI per aquestes coses, ells no van a uns Jocs a dormir a un hotelet de tres estrelles guiño




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 February, 2012 10:44AM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 906
Cita
Funk-A-Chusti
A mi si em fan pagar m'ho possen facil, sempre per la collada, com feia fa anys.... DiablilloDiablilloDiablilloDiablillo

PD: A més soc ruc a més no poder i algun cop m'he equivocat de targeta i he pagat sense voler.....

Ruc? Tu? Que vaaa xD guiño

Btw, no entiendo pr que se compara Andorra con la Cerdanya, son muy diferentes... Para mi Andorra está explotada al 100% le estan sacando lo máximo de si, y está muy masificado, en cambio la Cerdanya aun teniendo de todo a tu alcance, es mucho más tranquilo, sinceramente que no haya tanto turismo extranjero me alegra, aunque por otra parte nos perjudique.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 February, 2012 11:51AM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 39
Estic d'acord amb la majoria de coses. Per mi la clau, més que el preu del Cadí, es treure els descomptes a les segones residències i introduir-ne pels transports col.lectius i empreses residents a la Cerdanya i relacions comercials entre la Cerdanya i Bergueda. La gestió de descomptes millorar-la, però no crec que ara mateix es pugui tocar substancialment el preu dels tunels pels usuaris sense descompte.
La concessió es torna reversible el 2023, però ja tenen pensat ampliar-lo amb un altra tunel per allargar la concessió, per mi un error pq la demanda no ho justifica.

El que m'ha semblat interessant, mirant dades, es que la Cerdanya esta molt pocs estacionalitzada, si no s'espatlla i toquen les tecles correctes podem tenir jocs, però cal aturar qualsevol febrer constructora quan sortim de la crisis.

Espero que no es possin a fer infrastructures absurdes, tipus tunels de tossa.

Toquem fusta, a veure si evoluciona tot correctament!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 February, 2012 03:26PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 9,454
No veig malament que realment controlin un frau, almenys tal com esta montat actualment el asumpte, el descompte és va montar per a la gent que vivim a les comarques de muntanya poguesim desplaçar-nos a Barcelona.

No hem de oblidar que les comarques del pirineu tenim un deficit molt gran de infraestructures bàsiques com són hospitals, gestions administratives...

I vist que no disfrutem d´aquestes infraestructures i ens hem de desplaçar a Barcelona que menys que el tunel del Cadí no sigui un greuje més respecte a la gent de la ciutat.

Respecte a la gent que té segones residencies a la Cerdanya hem sap greu, però ells no són residents habituals, en el fons són turistes, que volen disfrutar de tots el luxes de la ciutat i disfrutar de tots els privilegis dels de la muntanya. i aixó no pot ser.

Respecte al preu del tunel del cadí, també penso que és un preu abusiu.

I el problema que actualment té la cerdanya respecte al turisme no crec que sigui com a conseqüència del tunel del cadí.
Crec que el problema és que les estacions d´esquí catalanes tenen un preu abusiu respecte a les franceses i les Andorranes.
I un dels altres problemes és que a la Cerdanya molta gent a guanyat molts diners venent terrenys per a la construcció d´apartaments, chalets....I amb aquest model de turisme el unic que hem creat és un turisme que no deixa diners a la comarca, perquè els 3o dies a l´any que pujan és portan el menjar de la ciutat, dormen a les seves cases i el unic gasto que realitzen a la comarca és el forfet d´esquí. ( i molts d´aquests forfets són a estacions franceses i Andorranes ).

Ara que tenim crisis tots ens queixem que el turisme no tira i la comarca no té vida, però mentres tots van viure de la construcció i a base de crear pobles fantasmes que com a molt estan plens 30 dies a l´any a la Cerdanya ningu es queixaba.

Si quan és va poder elegir el turisme que volia la Cerdanya tots aguesín siguts valents i no no aguesín optat per uns beneficis ràpids i que no beneficiaben a la comarca, ara no tindriem pobles fantasmes, tindriem pobles amb encant que atreurien al turista, tindriem hotels on els turistes pernoctarien, tindriem restaurants on la gent menjaria, però es va elegir un model que només omplia les buchaques a 4 persones i que no tenia un retorn economic a llarg plaç per la comarca.

Amb definitiva que tenim el que hem sembrat i tenim el turisme que ens mereixem.


P.D sentó molt el haber-me enrotllat tant i moure el tema, però quant llegeixo a alguns alcaldes ceretans que el problema de la comarca només és el tunel hem posso a riure, El unic problema que té la cerdanya és el model de turisme constructiu que han creat, formant pobles fantasmes i sense habitar dels quals els ajuntaments han de mantenir la llum, jardins...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 February, 2012 10:18PM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 906
David, a sido un placer leerte, así cuando quieras, da gusto.

Y no cal decir que estoy totalmente deacuerdo.

No puedo llegar a entender como es la vida allí realmente, pues no vivo allí hoy en día, pero espero poder ayudar en su momento.

Un saludo.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 07 February, 2012 08:50AM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Feta la llei feta la trampa ... [www.altpirineu.org]

La propera serà demanar una fé de vida per a aquests avis ... que no acabin enterrats al jardí del Xalet a Alp sorprendidosorprendidosorprendido




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 07 February, 2012 04:16PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 9,454
Que trist, la gent no hi toca.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Ara si?
Publicat: 13 February, 2012 03:48PM
Resulta que durant anys els hi feia igual condonar el 100% a gairabé tothom i ara que la Generelitat te problemes finances i a més s'ha gastat 45 milions d'euros (si, si, 45 milions d'euros, uns 7.500 milions de pesetes) per comprar el 37% que tenia Abertis dela concessió i ara que la Generalitat ja té el 100% anem a donar pel sac.
Ja us avanço que això és el principi i d'aqui a poc ja no serà el 100% anirá baixant fins que sigui un 10%. (temps al temps).
PD. Un ciutadà indignat que creu que té el mateix dret qui té una resdencia a la zona com aquells que hi viuen allà.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 14 February, 2012 01:08AM
Registrat: 13 anys fa
Publicacions: 39
Si tenir una segona residencia es un dret universal!risas A més, s'han de subvencionar els neumatics de contacte pq no mola posar les cadenes.
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 15 February, 2012 04:12AM
Registrat: 12 anys fa
Publicacions: 906
Que le pregunten al alcalde de Ger que opina al respecto sobre el precio ^^
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Olgui
Publicat: 15 April, 2016 09:12PM
Bones!
Tinc un dubte q potser algú em pot resoldre: tinc el descompte d resident perquè visc a berga i demà he de passar el túnel fins l'àrea de servei a recollir un amic i en menys de vint minuts tornar a passar el peatge. Entenc que gaudire del descompte, oi!?
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 16 April, 2016 02:31PM
Registrat: 9 anys fa
Publicacions: 37
Cita
Olgui
Bones!
Tinc un dubte q potser algú em pot resoldre: tinc el descompte d resident perquè visc a berga i demà he de passar el túnel fins l'àrea de servei a recollir un amic i en menys de vint minuts tornar a passar el peatge. Entenc que gaudire del descompte, oi!?

Home si pero has de tenir el passe gestionat amb la concesionaria, es a dir pel fet de ser resident si no el tens no passes gratis sense mes
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Airunvalls
Publicat: 17 October, 2023 09:41PM
Fa temps que ja tenim la zona blava a Puigcerdà, per exemple, i a dia d'avui...2023 el túnel es segueix pagant...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.