MALALTS DE NEU

Publicat: 08 December, 2009 11:05PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Cita
Cristina2
Quan jo vaig començar a esquiar fa...... mogollon d'anys Triste (abans del 84)

la Pregona realment era la Parahona, i pels antincs, encara es diu així;

igual que Urús, que era Grus chino amable


i no tens pas cap mapa dels antics on sortien els itineraris fora pista ?



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 08 December, 2009 11:12PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,941
Cita
Javi_Tron
Cita
Cristina2
Quan jo vaig començar a esquiar fa...... mogollon d'anys Triste (abans del 84)

la Pregona realment era la Parahona, i pels antincs, encara es diu així;

igual que Urús, que era Grus chino amable


i no tens pas cap mapa dels antics on sortien els itineraris fora pista ?

No, ni els havia vist; era petita ino estava per aquestes coses risasrisas

p.d. fins i tot, el Tub no es deia així, eran els Coms de Das.



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 09 December, 2009 07:48AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,889
Els mapes no es poden veure , jo tambe vaig coneixer la Pregona com a Parahona



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 09 December, 2009 02:12PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Cita
bigxavi
Els mapes no es poden veure , jo tambe vaig coneixer la Pregona com a Parahona


no se´t obren els mapes ? ke raru , ho revisare!



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 09 December, 2009 02:14PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
a mi se m´obren , Cristina2 a tu se t´obren ?



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 09 December, 2009 03:40PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,889
Els enllaços que has posat corresponen a la teva bustia de Gmail per lo que només els pots obrir tu.



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 09 December, 2009 04:39PM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,941
Cita
Javi_Tron
a mi se m´obren , Cristina2 a tu se t´obren ?

no, i clar, és pel que diu en Bigxavi.



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 09 December, 2009 07:42PM
Moderador
Registrat: 19 anys fa
Publicacions: 16,103
Els tinc, aquesta setmana sortiran on-line guiño

Moltes gràcies per un material fantàstic!!




Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
S_A_L_V_A
Publicat: 10 December, 2009 08:26PM
Hola a tothom de nou!
No se si recordeu pels veterans (sobretot Javi_Tron) que fa un o dos anys comentava a l'antic post sobre els itineraris de masella. Personalment m'encanta que es parli sobre això, ja que m'encanta l'esquí més fort, sóc jove i no recordo tots els itineraris però gràcies al post de fa un o dos anys vaig poder experimentar-los (els més fàcils de trobar, ja que la supercova i altres no m'atrevia a fer-los ja que no sabia ben bé on eren) però ara m'agradaria obrir els mapes i no sé pk però no s'em obren, vaig al enllaç però s'em obre el meu correu personal de gmail. No sé com fer-ho, si algú em podés dir com fer-ho,...

Gracies anticipades!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
S_A_L_V_A
Publicat: 10 December, 2009 08:28PM
Bé és el mateix que li passa a tothom!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 December, 2009 11:15PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
S_A_L_V_A benvingut de nou a forum , ja me´n recordo com anaves informant l´any passat de les condicions a Masella pulgar arriba

estaria way que aquest any anessis informant del tema dels itineraris al meu post ja ke jo no puc esquiar akesta temporada perque estic lesionat degut a una megacastaña ke em vaig fotre per un fallo en la fixacio del ski a finals de la temporada passada risas estaria way ke algu em substituis i prengues el relleu akesta temporada , sembla ser que en poc temps canviara el temps i farà molt de fred , crec que aquesta temporada les condicions permetran tornar a fer els itineraris : Al meu post no hi ha fotos de clavamorts, mirador , pedrusques , tallafocs del Masella Jet i "enterramorts" ( una variant espectacular de la desferracavalls que el meu cosi va batejar així risasrisas) , en tinc de supercova al meu facebook , si em busqueu per Javi_Tron al facebook em podeu agregar ... n´he de penjar de clavamorts del tallafocs del Jet pero no les trobo.




OK veig ke no se us obre volia provar , pel ke es veu les imatges enviades per mail keden penjades en un servidor ke nomes pot accedir el usuari , normal risas

d´acord , provare d´una altra forma , es que vull estalviar-li feina al David_rD que molt amablement s´ha ofert a penjar-les ,
potser podria penjarles jo perque les aneu veient i mes envevant quan el David_rD tingui temps crear un reportatge historic dels antics mapes de Masella , amb comentaris , observacions i curiositats.


per cert he aconseguit mapes antics d´altres estacions , entre ells un de Porté Puymorens fet per Andorrans del 1968 !!!! sorprendido ( aquest mapa me l ´han penjat a la web oficial de Porté aquí : [www.portepuymorens.com] , ja ho posare en un altre post )



a veure ara ara si ke ha d´anar

[docs.google.com]


digueu- me si ara se us obre y penjo les demés



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
S_A_L_V_A
Publicat: 12 December, 2009 12:25PM
Hola de nou a tothom, Javi_tron els mapes tampoc s'obren, em posa que jo no tinc accés a aquest document. No sé si tens una conta de Yahoo, però si fos així, Yahoo té un servei que es diu Flickr que permet penjar fotografies, si t'en obissis un i penjessis els mapes allà tothom podria descarregar-los, ara per ara és l'única solució que conec.

Pel que fa la situació de pistes ja ho aniré fent, tants cops com pugui, jo esquiaré de 28 de desembre a 4 de gener, per aquells dies us aniré comentant, i aveure si conseguim els mapes per abans de nadal, que com ja has dit tu, per demà s'esperen nevades per sota de 700 mts!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 12 December, 2009 05:19PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Google te un servei igual y no cal estar registrat a veure si ara he posat be el link :

[docs.google.com]



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
S_A_L_V_A
Publicat: 12 December, 2009 05:47PM
Ara si!!!! Es veuen!!!
Ja estic esperant veure els demés!
Gràcies Javi_tron!! De debò
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 13 December, 2009 07:27AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Genial aqui penjo els altres mapes :

1) Mapa de 84

[docs.google.com]


veiem que sorprenentment apareixen els 2 telecadires de la molina de la tossa i dues pistes negres de La Molina com a part de Masella !!!

apareix la "Desferracaballs" pero no apareix la "Pala Directa" , tambe a la zona de Coma Oriola veiem el "Tub" , el "Torrent de les 7
Fonts" ( la actual "Pista Fonda" ) , la "Masovera" ( la acual "La Canal" ) i una pista ke passa pel Serrat de les Pedrusques fins a la base de Coma Oriola anomenada "La Mina" , suposo , per que surt de la Tossa d´Alp i dona acces a l ´ antiga pista que comunicaba amb la mina de manganès ja abandonada a la cara sud-oest de la Tossa , de fet a la Tossa tambe se l´anomena "La Mena " per la mina de manganes abandonada al nord- oest del cim .

aqui la info del mapa : [docs.google.com]


2) Mapa del 88-89 aquest és espectacular per lo ben dibuixat que esta , molt millor que l ´actual !!

[docs.google.com]

[docs.google.com]

[docs.google.com]


veiem que ara la "Desferracaballs" apareix com un itinerari , la "Pala Directa " després de un temps torna a sortir pero com un itinerari , es crea una nova pista negra "Isards" que actualment l´han destrossat fent un cami ( la actual Isards ) i la pista ke va per el Serrat de les Pedruques ( a la cara oest de la vall de coma oriola ) ja no surt

Just en aquest ultim mapa en la vista frontal apareixien en linies discontiues els itineraris extrems , no se si avans o despres de 88-89 , jo diria ke apareixien avans , a veure si el forero Cato ens passa el mapa on surten .

A veure si es carrega be i ho podeu veure pulgar arriba



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
S_A_L_V_A
Publicat: 13 December, 2009 12:24PM
Genial Javi_tron, el treball és espectacular. Es veu tot perfecte i ara només falta trobar el que dius, que cato ens deixi veure els altres!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 13 December, 2009 07:10PM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 119
Quins mapes!!!! en aquets foros hi ha mes info de la masella que als seus propis archius!!!!
Deixo fotos de part dels itineraris fins a Urus.
Salut.


Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 13 December, 2009 07:34PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 1,786
Els itineraris fins a Urus són practicables al 100%? Són intuitius? Per lo que veig al topogràfic s'ha de traçar per sobre del Serrat de les Pedrusques i un cop allà...? Tallafocs, bosc obert? Quan hi hagi condicions m'ho faré un dia aviam que surt smiling smiley
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 14 December, 2009 10:09AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 2,889
Es curiós que el parking del Jet s'ha menjat dues pistes.

Cita
Neiges
Els itineraris fins a Urus són practicables al 100%? Són intuitius? Per lo que veig al topogràfic s'ha de traçar per sobre del Serrat de les Pedrusques i un cop allà...? Tallafocs, bosc obert? Quan hi hagi condicions m'ho faré un dia aviam que surt smiling smiley

Jo vaig fer part del recorregut fins a Coma Oriola , la part del bosc varem anar per en mig , es un bosc bastant dens i per mi va ser força incòmode per que tota l'estona m'havia d'anar ajupint per evitar branques.



Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 14 December, 2009 10:28AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 1,786
Cita
bigxavi
Es curiós que el parking del Jet s'ha menjat dues pistes.

Cita
Neiges
Els itineraris fins a Urus són practicables al 100%? Són intuitius? Per lo que veig al topogràfic s'ha de traçar per sobre del Serrat de les Pedrusques i un cop allà...? Tallafocs, bosc obert? Quan hi hagi condicions m'ho faré un dia aviam que surt smiling smiley

Jo vaig fer part del recorregut fins a Coma Oriola , la part del bosc varem anar per en mig , es un bosc bastant dens i per mi va ser força incòmode per que tota l'estona m'havia d'anar ajupint per evitar branques.

Té tota la pinta risas Per això preguntava si se sap d'algun tallafocs smiling smiley
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 14 December, 2009 04:01PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Halex:
ara si ke s´aprecia bé el itinerari ke vau fer pulgar arribapulgar arriba a mes es veuen certs detalls de la orografia de Masella , es veu la "Masovera" , la "Clavamorts" i la "Maravilla" i la "canal en zig zag" del Serrat de les Pedrusques ke tu vas fer , per cert et vaig enviar un mail pero res de res , segur ke em vas donar bé el correu ?


Neiges: Els pisters de Masella feien aquest itinerari pero baixaben per darrera del Serrat de les Pedrusques , em deien que hi habia una pala molt xula y ke van construir un caminet per poder tornar a Coma Oriola pero en aquest mapa veig que si te´n vas per darrera del serrat de les pedrusques , aleshores et desvies molt i per tornar a coma oriola has de fotret una patejada impressionant , o sigui ke no entenc l´itinerari ke em comentaba un pister de Masella .



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 15 December, 2009 10:37AM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 119
Bones, tots teniu raó!!!! jajaja . Els itineraris no son gaire intuitius, son bastant free. Les pales de dalt son molt maques, Quan acaven les pales, es pot tornar a coma oriola pel bosc o baixar fins a Urus. El bosc es dens, però a mi també em posa!!

1ª Sortida desde Niu
2ª Les pales mes maques de la baixada, per sobre les Pedrusques (suposo es diuen així)
3ª La cosa s'estreny!!! (no es pas el tros dens aquest)
4ª Saltironets al mig del bosc.
5ª Bosc superat
6ª Llarg cami pels surfistes per pista de montanya fins Urus (20m de pla/baixadeta)











Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 15 December, 2009 11:11PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
molt wapes les fotos !!



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 16 December, 2009 12:09AM
Registrat: 14 anys fa
Publicacions: 119
Cita
Javi_Tron
molt wapes les fotos !!

Merci, el meu correu es zonapiercing@hotmail.com, no tinc msn ni facebok ni res gaire social.
Salut!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 16 December, 2009 12:49AM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
em sembla ke no es poden posar direccions de correu aki en els posts publics , ke s´han de enviar per privvat, en tot cas tinc el teu correu , era correcte pulgar arriba



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Manelr
Publicat: 22 December, 2009 07:45PM
quine sorpresa mes agradable..... felicitats !!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 11 July, 2012 02:25PM
Registrat: 18 anys fa
Publicacions: 206
Hola a tod@s

Los itinerarios de esqui marcados en uno de los mapas de los años 80 son:

-Moixaró
-Vista Cadí

Ambos partían de la pista El Tubo y finalizaban en Coma Oriola

En cuanto al esquí extremo, estaban marcados los siguientes (los nombres de las pistas son los de la época, algunos ya no existen o se han renombrado....)

-Estret del Forn (de la pista Dos Estacions a la de Coma Pregona)
-La Cresta (de la pista La Pala de Coma Pregona a la de Roca Foradada) (realmente hay dos itinerarios marcados pero sólo uno con nombre)
-Pedrisses (de la Pista Isards a la pista Cometa)
-Clavamorts (de la pista Isards a la pista Masovera)
-Pont de les Gralles (de la pista Jardí Alpí a la pista El Clot)
-Sin nombre 1(de la pista El Serrat a Masovera)
-Sin nombre 2 y 3 (de la pista Dos Estacions a la pista La Cova)
-Supercova (de la pista Dues Estacions a la pista La Cova)
-El Puig (de la pista Dues Estacions y con una bifurcación a la pista L'Embut y otra a la pista Geperuda)
-Sin nombre 4 (de la pista Les Fustes a la pista Mitja Lluna)
-Sin nombre 5 (de la pista La Feixa se bifurca en cuatro hasta morir tres de las bifurcaciones en la pista S y la otra en la pista Descens)

A ver si consigo tenerlo digitalizado y lo subo

Adeu!!
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 02 October, 2012 11:52PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Cita
chema
Hola a tod@s

Los itinerarios de esqui marcados en uno de los mapas de los años 80 son:

-Moixaró
-Vista Cadí

Ambos partían de la pista El Tubo y finalizaban en Coma Oriola

En cuanto al esquí extremo, estaban marcados los siguientes (los nombres de las pistas son los de la época, algunos ya no existen o se han renombrado....)

-Estret del Forn (de la pista Dos Estacions a la de Coma Pregona)
-La Cresta (de la pista La Pala de Coma Pregona a la de Roca Foradada) (realmente hay dos itinerarios marcados pero sólo uno con nombre)
-Pedrisses (de la Pista Isards a la pista Cometa)
-Clavamorts (de la pista Isards a la pista Masovera)
-Pont de les Gralles (de la pista Jardí Alpí a la pista El Clot)
-Sin nombre 1(de la pista El Serrat a Masovera)
-Sin nombre 2 y 3 (de la pista Dos Estacions a la pista La Cova)
-Supercova (de la pista Dues Estacions a la pista La Cova)
-El Puig (de la pista Dues Estacions y con una bifurcación a la pista L'Embut y otra a la pista Geperuda)
-Sin nombre 4 (de la pista Les Fustes a la pista Mitja Lluna)
-Sin nombre 5 (de la pista La Feixa se bifurca en cuatro hasta morir tres de las bifurcaciones en la pista S y la otra en la pista Descens)

A ver si consigo tenerlo digitalizado y lo subo

Adeu!!

seria genial !! llevo años buscando ese mapa , era un mapa como este ? donde en la cara plana salian los itinerarios con puntitos amarillos ? ( cuando cree este post nevasport no tenia capacidad para subir fotos de este tamaño pero ahora si pulgar arribapulgar arriba En cunato tenga tiempo deberia de hacer una recopilacion de toda la info en un post pulgar arriba

no me suenan algunos nombres :

pont de les gralles
la cresta
estret del forn

no faltarian los que estan en la cara oeste del valle de coma oriola ? salian en el mapa sin nombre








Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 06 October, 2012 11:12AM
Registrat: 17 anys fa
Publicacions: 19,941
Tron, de quin any és aquest plànol?

i sí, estaria bé una recopilació de tot el que tens i..........fer alguna cosa, no?



Cristina2 - Shock-LM
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Publicat: 13 October, 2012 03:37PM
Registrat: 16 anys fa
Publicacions: 11,233
Cita
Shock
Tron, de quin any és aquest plànol?

i sí, estaria bé una recopilació de tot el que tens i..........fer alguna cosa, no?

es de la temporada 88/89

que vols dir amb fer alguna cosa ? d´itineraris dius ? jo ja us vaig dir un dels dies que ens vam veure : - qui vol venir a fer la "Clavamorts" i ningú es va animar risas , si ganes hi poso jo risas



Solo aquel que haya comido ajo nos puede dar unas palabras de aliento

Ser vlogger es duro, pero colonizar Narnia a lomos de una minipimer lo es más. Con todo, ambas cosas intento hacer.
Yo hago esquí extremo : voy de extremo a extremo de la pista
Los caminos del esquí son inescrotables ...
Karma: 0 - Votos positivos: 0 - Votos negativos: 0
Escribe tu respuesta






AVISO: La IP de los usuarios queda registrada. Los comentarios aquí publicados no reflejan de ningún modo la opinión de nevasport.com. Esta web se reserva el derecho a eliminar los mensajes que no considere apropiados para este contenido. Cualquier comentario ofensivo será eliminado sin previo aviso.