nevasport.com | noticias | reportajes | estaciones | nevablogs | foros | fotos | material | viajes | mapa del sitio | Publicidad | Contáctanos | Política de privacidad
Patrocinado por koptec.com
RSS de Malalts de neu   Inici - Contacta'ns | Darrers comentaris | Els mes visitats | Arxiu

Killian Jornet arrasa a les Goretex Series a Grandvalira

Per: David_rd Seccions: No tot és neu ...
Data de publicació: 08-07-2007 a les 23:02:18 • visites: 682 visites

Vertical Race - 08/07/07
Perfil de la Vertical Race a Grandvalira

Tal com ja pronosticava la guanyadora del Vertical Kilometer de dissabte, Stephanie Jiménez, la Vertical Race d'avui diumenge ha sigut molt més disputada. La francesa Corinne Favre, habitual als podis de la copa del món de curses per muntanya Skyrunning, ha guanyat amb un temps d'1 hora 58 minuts i 15 segons. Stephanie ha sigut la segona classificada a poc més de tres minuts i tercera ha entrat la catalana Mònica Aguilera a més d'un quart de la guanyadora. A pesar del resultat final, l'andorrana ha anat per davant fins al km 8, quan la francesa l'ha avançat. D'una banda, Jiménez ha pagat l'esforç d'ahir i Favre per la seva banda ha impossat la seva especiatlizació i experiència a les curses de muntanya llargues.

Kílian Jornet i Jessed Hernàndez al Pla dels Espiolets - GrandvaliraPel que fa a la categoría masculina, Kílian Jornet, que ja es va impossar dissabte a la Vertical Kilometer s'ha vist sorprés, com ell mateix ha declarat, per "l'excelent forma física de Jessed Hernández amb el que hem anat junts part dels 16 km de cursa, inclús una bona estona ell ha anat davant", tot i que el de Puigcerdà ha fet un esforç final superant al de Mataró en quasi un minut. Jornet ha marcado un crono de 1:36:30, Hernández, que va ser el guanyador a l'edició del 2006 de la Vertical Race, ha arribat a poc més d'un minut. El tercer ha estat el finés Tommi Tolko a 3 minuts.

A la Vertical Race Grandvalira disputada avui han participat 205 esportistes d'entre 18 i 51 anys d'edat. La cursa sortía Canillo i la meta era al pic de Maians (2.466 m), tot i que bona part del recorregut passava pel Comú d'Encamp amb una longitut de 16 km.

Espectacular Vertical Kilometer - 07/07/07

Perfil del Vertical Kilometer a GrandvaliraKílian Jornet arribant a la meta del Pic de MaiansLa cursa del dissabte va ser una cronoescalada de 3,6 km de longitut on es pujaven gairebé 1.000 metres de desnivell. En aquest Vertical Kilometer - Canillo, amb sortida a la base del telecabina de Canillo, van repetir el triomf de la passada edició l'andorrana Stephanie Jiménez i el català Kílian Jornet. Ambdos van superar el seus propis rècords en aquest traçat ja que l'andorrana va marcar un temps de 46 minuts amb 45 segons pels 47:08 de la passada edició. Per la seva banda, Kílian Jornet va lograr un temps de 37:17 pels 38.02 de l'any anterior.

La resta del podi femení va estar format per la francesa Corinne Favre amb 48:18 i per la catalana Maria Bartolí amb 53.36. En categoría masculina, l'andorrà Oscar Roig va ser el segón marcant un temps de 38:43 i el tercer més ràpid va ser el català Jessed Hernández amb 38:24.

Tots els esportistes del podi que la passada temporada van participar en aquest mateix recorregut van millorar les seves marques, fet que demostra que els Kilometres Verticals són una modalitat de les curses per muntanya a l'alça. Així ho va manifestar la corredora francesa Corinne Favre, habitual del circuit mondial de curses per muntanya Skyrunning, quan a l'arribada a la cima del Pic de Maians (2466 m) va declarar la seva voluntat d'entrenar més a fons aquest tipus de proves d'ascens.

Fins i tot les vaques volien gaudir de la cursa

Novetats al circuit

Un dels punts més importants per afavorir la participació i popularitzar aquestes curses ha sigut la baixada del preu de les inscripcions fins als 15 € per a competir a les dues curses de cada cap de setmana i 10 € per a una sola cursa (l'any passat el cost era el doble). Cal recordar que els participants de les proves de les GORE-TEX® SERIES – VERTICAL RUNNING són de procedència heterogénia donat que s'hi donen cita des d'atletes fins a alpinistes passant per esquiadors de muntanya com podria ser el cas de Kílian Jornet. Finalment cal destacar també l'augment de corredors, els 60 primers de la general (50 homes i 10 dones), podran participar a l'espectacular Superfinal que es disputará a la Torre de Collserola el 16 d'octubre. L'any passat només van realitzar aquest espectacular ascens els esportistes que van pujar al podi en alguna de les curses. La resta del calendari pasa per Cerler-Val de Benàs el 15 i 16 de setembre i por Vaquèira Beret-Val d’Aran el 29 i 30 de setembre.

Afegir comentaris a aquest article:
Autor:
  Si aquest missatge conté un sol insult, no et molestis a enviar-lo, perque serà el.liminat
AVIS: L'IP dels usuaris queda registrada


Comentaris:

:) :lol2: ;)
:frown: :grrr!: :oh!:
:crying: :hein?: :za!ar:
:diable: :+: :-:

Codi:

*Si no pot llegir el codi Premi aquí
 

Els comentaris aquí publicats no reflexen de cap manera l'opinió de Malalts de neu. Aquesta web es reserva el dret a eliminar els missatges que no consideri apropiats per aquest contingut. AVIS: L'IP dels usuaris queda registrada, qualsevol comentari ofensiu serà el.liminat sense previ avís.
Galeríes de fotos disponibles
Malalts de neu
RSS de Malalts de neu   Inici - Contacta'ns | Darrers comentaris | Els mes visitats | Arxiu
Altres seccions: reportajes, estaciones, foros, fotos, vídeos, nevablogs, snowboard, material, viajes, clasificados.       [editores]