
Malalts de neu

David_rD » Competició, Queralt, Castellet, Jocs, Olímpics » Publicado el 19/2/2010
La sabadellenca Queralt Castellet ha fet avui història a Cypress Mountain en el marc dels Jocs Olímpics de Vancouver 2010. La catalana s'ha colat per la porta gran a la final de halfpipe saltant directament de les classificatòries a la final sense necessitat de participar a les semifinals, peró la mala sort ha volgut que la catalana hagi caigut mentre s'escalfava i s'hagi hagut de perdre la gran final on era una de les principals favorites vist el vist a la ronda prèvia, de fet amb la seva puntuació a la prèvia hagués assolit la plata olímpica.
La catalana Queralt Castellet, que havia aconseguit el pasi a la final de la prova de halfpipe, a la competició de halfpipe dels Jocs Olímpics de Vancouver, no ha pogut disputarla, ja que ha estat traslladada a un hospital de Vancouver, després de patir una caiguda quan s'entrenava a Cypress Mountain, escenari de la competició.
Castellet s'ha donat un cop al cap que l'hi ha fet perdre uns segons la consciència, ha sigut traslladada ja conscient a un hospital de campanya situat a la zona de competició i posteriorment al Vancouver General Hospital de la capital de la Columbia Britànica.

Queralt assistida per un francès i un
austrlià inconscient al terra del pipe. Foto: AP / Marcio Sánchez
Tot i que en un principi no ha patit cap lesió de gravetat els jutges no han permés a Queralt prendre part a la ronda final d'aquesta prova. Una llàstima perque la Queralt havia demostrat que estava perfectament preparada per assolir una medalla en aquesta segona participació olímpica de la sabadellenca. Queralt va entrar directament a la final després de sumar la tercera millor marca de totes les competidores fet que la va classificar directament per la final.
Or per Torah Bright
La final olímpica ha sigut per l'australiana Torah Bright que després d'una primera mànega dolenta ha arriscat tot a la segona i ha sumat 45 punts que l'han portat a apuntar-se l'or olímpic de l'especialitat. L'austrliana suma així la seva primera medalla olímpica millorant la seva cinquena plaça aconseguida a Bardonecchia als Jocs Olímpics de Torí'06. La plata ha sigut per Hannah Tetter i el bronze per la també nord-americana Kelly Clark.
Gràcies Queralt!!
Des d'aquestes línies volem agraïr-te la teva dedicació, la teva tenacitat i haver-nos fet vibrar en aquests Jocs, no pateixis, l'any vinent et veurem guanyar a casa, et veurem triomfar a la Molina i després d'aquí a quatre anys a Socchi'14. Moltes gràcies Queralt!!!