A l'espera d'un model

A l'espera d'un model
David_rD  David_rD » Coses dels Malalts, crisi, model » Publicat el 23/10/2008
Avui us fem arribar una interesant reflexió en forma d'article d'opinió que apareix al Diari Segre, el títol ho deixa ben clar ... a l'espera d'un model ... i bàsicament bé a reflectir el malestar de les terres de Lleida davant el que a d'altres zones com la Cerdanya o el Ripollés s'ha solventat a cop de talonari de la Generalitat peró a Lleida no acaben de sortir-se'n amb les mateixes garantíes.
730 Visitas
 
Enviar a un amigo   Imprimir

Des de la Generalitat s'ha descartat de forma contundent, i en alguna ocasió fins i tot despectiva, el model de gestió de l'esquí que s'ha aplicat per altres paratges, ja sigui el model andorrà o el model aragonès, però el cert és que cada hivern assistim als problemes de les estacions lleidatanes sense que, malgrat els plans estratègics anunciats, s'entrevegin solucions a curt i mitjà termini.

Primer va arribar la intervenció de la Generalitat a Núria i La Molina, mentre al nostre Pirineu tancaven Llesui i la Tuca, i arribaven els primers problemes de Port del Comte, que és de les poques estacions que encara segueixen en mans privades. A continuació, els problemes van arribar a Espot Esquí i Port Ainé, que ja són gestionades per l'Institut Català de Finances, i ara la crisi immobiliària ha escatxigat Boí Taüll, inclosa com a garantia del deute dels seus propietaris amb Colonial i a l'espera d'ofertes, i el projecte de Vallfosca, inclòs en la suspensió de pagaments de Martinsa-Fadesa. És a dir, que amb l'excepció de Baqueira, totes les estacions d'esquí tenen problemes i estarien disposades a acceptar nous inversors. Tant de bo hi arribin i reflotin el sector, però sembla complicat que amb l'esclat de la bombolla immobiliària puguin trobar atractiu i rendibilitat en aquestes inversions, depenent únicament dels forfets. Si hi afegim que el paper de les estacions d'esquí és fonamental en el desenvolupament de l'economia pirinenca, especialment al Pallars, caldrà pensar que les administracions públiques hi tenen molt a dir i explicar quins són els seus plans per a aquestes comarques i, si no volen empreses mixtes de gestió, quin és el model pel qual aposten perquè les comarques del Pirineu necessiten les estacions d'esquí i el turisme hivernal com una aposta de futur.

Notícia extreta del Diari Segre.

730 Visitas
 
Enviar a un amigo   Imprimir

1 Comentaris Escriu el teu comentari

  • #1
    EL GAMARÚS
    EL GAMARÚS 03/11/2008 10:01
    Sembla, clar que la gestió de les estacions d'esquí, i la seva rendabilitat van juntes amb altres activitats, i per tant s'han de contemplar com un factor més de promoció i activitat econòmica, no deslligada de les altres. (Segones residencies, restauració, comerç, activitats infantils, activitats de lleure, una mol acurada promoció...)

    Responder Respondre Denunciar

    karma del missatge: 0 - Vots positius: 0 - Vots negatius: 0


Escriu el teu comentari



L'email no serà publicat.
Si aquest missatge conté un sol insult, no et molestis a enviar-lo, perque serà el.liminat
AVIS: L'IP dels usuaris queda registrada

:) :lol2: ;)
:frown: :grrr!: :oh!:
:crying: :hein?: :za!ar:
:diable: :+: :-:



Captcha Recarregar Imatge


Els comentaris aquí publicats no reflexen de cap manera l'opinió de Malalts de neu. Aquesta web es reserva el dret a eliminar els missatges que no consideri apropiats per aquest contingut. AVIS: L'IP dels usuaris queda registrada, qualsevol comentari ofensiu serà el.liminat sense previ avís.



Ja pots seguir-nos també al twitter!!

Foro Malalts

Ir al foro »

Galería de fotos

Ver más »